Economia

Clickair demana suport als polítics i empresaris catalans per poder fer vols intercontinentals

Aerolínies

El direc­tor gene­ral de Clickair, Àlex Cruz, ha dema­nat "suport cons­tant" als polítics i al món econòmic i civil català, perquè a llarg ter­mini la com­pa­nyia pugui "con­tri­buir al crei­xe­ment per acon­se­guir un aero­port més inter­con­ti­nen­tal".
"Nosal­tres no des­tor­bem, sinó que aju­dem" el Prat, i ha afe­git que perquè el Prat sigui un cen­tre de con­ne­xi­ons per a vols a tot el món hi ha diver­ses opci­ons, però la més plau­si­ble és que sigui una com­pa­nyia esta­tal la que tiri enda­vant el pro­jecte i s'ha afa­nyat a posar com a exem­ple aerolínies de baix cost d'Austràlia i Àsia que pri­mer feien curt radi i que més tard van abas­tar els seus aero­ports amb vols inter­con­ti­nen­tals.

Si no es fa d'aquesta manera, Cruz creu que la ins­tal·lació ho tindrà difícil per ser inter­con­ti­nen­tal, ja que con­si­dera poc "pro­ba­ble" que hi hagi alguna aerolínia estran­gera "a la qual li puguem ven­dre la moto" perquè posi una base a Bar­ce­lona per ope­rar vols de llarg radi.

El direc­tor de la com­pa­nyia par­ti­ci­pada per Ibe­ria ha des­ta­cat que és "molt impor­tant" que es con­so­lidi en el mer­cat una aerolínia de baix cost perquè a llarg ter­mini pugui fer llarg radi.

El suport de les admi­nis­tra­ci­ons i el món econòmic i civil català a Clickair pot venir de "diver­ses for­mes", i una d'elles, la més ins­ti­tu­ci­o­nal, seria fer amb l'aerolínia el mateix que a Reus i Girona s'ha fet fins ara amb Rya­nair. Cruz entén que amb una empresa que porta poc temps ope­rant, com és la seva, no es puguin donar con­fi­an­ces des del pri­mer dia, però creu que estan demos­trant que com­plei­xen.

La posició del govern
Aquest suport ha arri­bat aquest mateix dijous de la mà del secre­tari per a la Mobi­li­tat de la Gene­ra­li­tat, Manel Nadal, que estava pre­sent a la con­ferència que Cruz ha donat a l'hotel Prin­cesa Sofia con­vi­dat per Pri­cewa­ter­house Coo­pers, i que ha inter­vin­gut per sen­ten­ciar: "O ens cre­iem de veri­tat que Clickair i Vue­ling són cata­la­nes i apos­ten deci­di­da­ment per Bar­ce­lona o difícil­ment es podrà defi­nir un model aero­por­tu­ari català".

Nadal ha fet referència a una pos­si­ble fusió entre Vue­ling i Clickair com una "opor­tu­ni­tat" per crear una com­pa­nyia "potent" amb capi­tal català i base al Prat que aposti per la ins­tal·lació.

Per Nadal, un Prat inter­con­ti­nen­tal no vindrà de la mà d'una aerolínia de ban­dera, com Ibe­ria, sinó que vindrà de les aerolínies que no tenen cen­tres de con­ne­xi­ons a Madrid, com Air Comet, Spa­nair, Clickair o com­pa­nyies asiàtiques que vul­guin fer de Bar­ce­lona el seu cen­tre d'enllaç per a vols amb Amèrica Lla­tina.

Pos­si­ble fusió
Res­pecte a aquesta fusió amb Vue­ling, Cruz ha evi­tat al màxim les pre­gun­tes, i ha dei­xat el tema en l'aire amb un "qui ho sap". Poste­ri­or­ment ha ana­lit­zat com en els dar­rers cin­quanta anys el mer­cat aeronàutic ha patit molts alts i bai­xos i ha defi­nit el moment actual d'expan­si­o­nista. Amb aquest esce­nari –ha dit– "poden pas­sar mil coses, i sobre això no opi­naré".

Cruz ha asse­nya­lat que el mer­cat està can­vi­ant i que les cons­truc­to­res estan dis­se­nyant avi­ons per a llarg recor­re­gut, però dedi­cats a volar a ciu­tats peti­tes, no a grans cen­tres de con­nexió, com ara el Boeing 787 o l'Air­bus 350. Amb aquest avió s'eli­mi­nen esca­les i es pot volar a des­ti­na­ci­ons típiques de les de baix cost.

El que ha des­car­tat Cruz és ope­rar la ruta Bar­ce­lona-Madrid, perquè "no és un bon moment per tocar aquesta joia", ja que s'hi hau­ria d'entrar amb capa­ci­tat addi­ci­o­nal i és un mer­cat que l'estan tre­ba­llant mol­tes aerolínies ara.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.