Economia
Clickair demana suport als polítics i empresaris catalans per poder fer vols intercontinentals
Aerolínies
El director general de Clickair, Àlex Cruz, ha demanat "suport constant" als polítics i al món econòmic i civil català, perquè a llarg termini la companyia pugui "contribuir al creixement per aconseguir un aeroport més intercontinental".
"Nosaltres no destorbem, sinó que ajudem" el Prat, i ha afegit que perquè el Prat sigui un centre de connexions per a vols a tot el món hi ha diverses opcions, però la més plausible és que sigui una companyia estatal la que tiri endavant el projecte i s'ha afanyat a posar com a exemple aerolínies de baix cost d'Austràlia i Àsia que primer feien curt radi i que més tard van abastar els seus aeroports amb vols intercontinentals.
Si no es fa d'aquesta manera, Cruz creu que la instal·lació ho tindrà difícil per ser intercontinental, ja que considera poc "probable" que hi hagi alguna aerolínia estrangera "a la qual li puguem vendre la moto" perquè posi una base a Barcelona per operar vols de llarg radi.
El director de la companyia participada per Iberia ha destacat que és "molt important" que es consolidi en el mercat una aerolínia de baix cost perquè a llarg termini pugui fer llarg radi.
El suport de les administracions i el món econòmic i civil català a Clickair pot venir de "diverses formes", i una d'elles, la més institucional, seria fer amb l'aerolínia el mateix que a Reus i Girona s'ha fet fins ara amb Ryanair. Cruz entén que amb una empresa que porta poc temps operant, com és la seva, no es puguin donar confiances des del primer dia, però creu que estan demostrant que compleixen.
La posició del govern
Aquest suport ha arribat aquest mateix dijous de la mà del secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, que estava present a la conferència que Cruz ha donat a l'hotel Princesa Sofia convidat per Pricewaterhouse Coopers, i que ha intervingut per sentenciar: "O ens creiem de veritat que Clickair i Vueling són catalanes i aposten decididament per Barcelona o difícilment es podrà definir un model aeroportuari català".
Nadal ha fet referència a una possible fusió entre Vueling i Clickair com una "oportunitat" per crear una companyia "potent" amb capital català i base al Prat que aposti per la instal·lació.
Per Nadal, un Prat intercontinental no vindrà de la mà d'una aerolínia de bandera, com Iberia, sinó que vindrà de les aerolínies que no tenen centres de connexions a Madrid, com Air Comet, Spanair, Clickair o companyies asiàtiques que vulguin fer de Barcelona el seu centre d'enllaç per a vols amb Amèrica Llatina.
Possible fusió
Respecte a aquesta fusió amb Vueling, Cruz ha evitat al màxim les preguntes, i ha deixat el tema en l'aire amb un "qui ho sap". Posteriorment ha analitzat com en els darrers cinquanta anys el mercat aeronàutic ha patit molts alts i baixos i ha definit el moment actual d'expansionista. Amb aquest escenari –ha dit– "poden passar mil coses, i sobre això no opinaré".
Cruz ha assenyalat que el mercat està canviant i que les constructores estan dissenyant avions per a llarg recorregut, però dedicats a volar a ciutats petites, no a grans centres de connexió, com ara el Boeing 787 o l'Airbus 350. Amb aquest avió s'eliminen escales i es pot volar a destinacions típiques de les de baix cost.
El que ha descartat Cruz és operar la ruta Barcelona-Madrid, perquè "no és un bon moment per tocar aquesta joia", ja que s'hi hauria d'entrar amb capacitat addicional i és un mercat que l'estan treballant moltes aerolínies ara.
"Nosaltres no destorbem, sinó que ajudem" el Prat, i ha afegit que perquè el Prat sigui un centre de connexions per a vols a tot el món hi ha diverses opcions, però la més plausible és que sigui una companyia estatal la que tiri endavant el projecte i s'ha afanyat a posar com a exemple aerolínies de baix cost d'Austràlia i Àsia que primer feien curt radi i que més tard van abastar els seus aeroports amb vols intercontinentals.
Si no es fa d'aquesta manera, Cruz creu que la instal·lació ho tindrà difícil per ser intercontinental, ja que considera poc "probable" que hi hagi alguna aerolínia estrangera "a la qual li puguem vendre la moto" perquè posi una base a Barcelona per operar vols de llarg radi.
El director de la companyia participada per Iberia ha destacat que és "molt important" que es consolidi en el mercat una aerolínia de baix cost perquè a llarg termini pugui fer llarg radi.
El suport de les administracions i el món econòmic i civil català a Clickair pot venir de "diverses formes", i una d'elles, la més institucional, seria fer amb l'aerolínia el mateix que a Reus i Girona s'ha fet fins ara amb Ryanair. Cruz entén que amb una empresa que porta poc temps operant, com és la seva, no es puguin donar confiances des del primer dia, però creu que estan demostrant que compleixen.
La posició del govern
Aquest suport ha arribat aquest mateix dijous de la mà del secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, que estava present a la conferència que Cruz ha donat a l'hotel Princesa Sofia convidat per Pricewaterhouse Coopers, i que ha intervingut per sentenciar: "O ens creiem de veritat que Clickair i Vueling són catalanes i aposten decididament per Barcelona o difícilment es podrà definir un model aeroportuari català".
Nadal ha fet referència a una possible fusió entre Vueling i Clickair com una "oportunitat" per crear una companyia "potent" amb capital català i base al Prat que aposti per la instal·lació.
Per Nadal, un Prat intercontinental no vindrà de la mà d'una aerolínia de bandera, com Iberia, sinó que vindrà de les aerolínies que no tenen centres de connexions a Madrid, com Air Comet, Spanair, Clickair o companyies asiàtiques que vulguin fer de Barcelona el seu centre d'enllaç per a vols amb Amèrica Llatina.
Possible fusió
Respecte a aquesta fusió amb Vueling, Cruz ha evitat al màxim les preguntes, i ha deixat el tema en l'aire amb un "qui ho sap". Posteriorment ha analitzat com en els darrers cinquanta anys el mercat aeronàutic ha patit molts alts i baixos i ha definit el moment actual d'expansionista. Amb aquest escenari –ha dit– "poden passar mil coses, i sobre això no opinaré".
Cruz ha assenyalat que el mercat està canviant i que les constructores estan dissenyant avions per a llarg recorregut, però dedicats a volar a ciutats petites, no a grans centres de connexió, com ara el Boeing 787 o l'Airbus 350. Amb aquest avió s'eliminen escales i es pot volar a destinacions típiques de les de baix cost.
El que ha descartat Cruz és operar la ruta Barcelona-Madrid, perquè "no és un bon moment per tocar aquesta joia", ja que s'hi hauria d'entrar amb capacitat addicional i és un mercat que l'estan treballant moltes aerolínies ara.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.