Economia
Soriano alerta que el Prat no serà un 'hub' intercontinental si continuen establint-s'hi aerolínies de baix cost
El president de Spanair recorda que la manca de vols de llarga distància és un obstacle per atreure seus de grans empreses a Barcelona enfront de Madrid
El president de Spanair, Ferran Soriano, ha advertit que l'eventual establiment de més línies de baix cost a l'aeroport del Prat, en al·lusió a Ryanair, està "en contradicció" amb la voluntat que tenen les administracions, les empreses i la societat civil, que la infraestructura esdevingui un intercanviador de vols intercontinentals.
Soriano ha advertit que la manca de vols de llarga distància és un obstacle per atreure seus de grans empreses a Barcelona enfront de Madrid. Tanmateix, ha assenyalat que actualment l'aeroport de Barcelona no té una línia aèria de referència, i que Spanair aspira a liderar el creixement de les operacions quan el cicle econòmic canviï.
Soriano ha dit que la intenció de la companyia és que el manteniment dels avions de la companyia es faci a Barcelona. Igualment, ha reiterat que la seu operativa es trasllada de Palma a Barcelona, i que això afecta uns 400 treballadors, que hauran d'establir-se a la capital catalana. El president de la línia aèria ha reconegut que, a causa de la caiguda del tràfic de passatgers, la companyia perdrà diners enguany i també el 2010, i "si tot va bé" es podria entrar en beneficis el 2011.
La línia aèria ha començat a notar "alguns símptomes de recuperació" al mes de juny, coincidint amb l'inici de les vacances, tot i que ha admès que probablement les xifres d'ocupació dels avions seran baixes fins a l'hivern i no es podrà començar a "remuntar el vol" fins al proper exercici. La companyia comercialitzarà vols directes des de Barcelona a Brussel·les, Nova York i Atenes en codi compartit amb altres línies aèries abans de finals d'any.
D'altra banda, Soriano ha explicat que dels 100 milions d'euros d'ampliació de capital necessària per tancar la compra de la companyia, els empresaris i les institucions catalanes ja han desemborsat 65 milions. Està previst, segons ha manifestat el president, que d'aquí a finals d'any alguns inversors completin l'ampliació. L'executiu ha animat els empresaris a invertir en la companyia, ja que es tracta d'una operació "d'alt retorn".
Soriano s'ha referit a alguns estudis que assenyalen que si Spanair creix com està previst arribarà a tenir un valor d'entre 300 i 500 milions d'euros en un termini d'uns 3 o 5 anys.
En les darreres setmanes, cinc inversors s'han dirigit a la companyia per participar en l'ampliació de capital. D'altra banda, ha reiterat que ara per ara no es plantegen canviar el nom de la línia aèria, ja que això tindria un cost d'uns 9 milions d'euros, xifra que ara per ara Spanair vol destinar a "decisions més prioritàries".
Soriano ha advertit que la manca de vols de llarga distància és un obstacle per atreure seus de grans empreses a Barcelona enfront de Madrid. Tanmateix, ha assenyalat que actualment l'aeroport de Barcelona no té una línia aèria de referència, i que Spanair aspira a liderar el creixement de les operacions quan el cicle econòmic canviï.
Soriano ha dit que la intenció de la companyia és que el manteniment dels avions de la companyia es faci a Barcelona. Igualment, ha reiterat que la seu operativa es trasllada de Palma a Barcelona, i que això afecta uns 400 treballadors, que hauran d'establir-se a la capital catalana. El president de la línia aèria ha reconegut que, a causa de la caiguda del tràfic de passatgers, la companyia perdrà diners enguany i també el 2010, i "si tot va bé" es podria entrar en beneficis el 2011.
La línia aèria ha començat a notar "alguns símptomes de recuperació" al mes de juny, coincidint amb l'inici de les vacances, tot i que ha admès que probablement les xifres d'ocupació dels avions seran baixes fins a l'hivern i no es podrà començar a "remuntar el vol" fins al proper exercici. La companyia comercialitzarà vols directes des de Barcelona a Brussel·les, Nova York i Atenes en codi compartit amb altres línies aèries abans de finals d'any.
D'altra banda, Soriano ha explicat que dels 100 milions d'euros d'ampliació de capital necessària per tancar la compra de la companyia, els empresaris i les institucions catalanes ja han desemborsat 65 milions. Està previst, segons ha manifestat el president, que d'aquí a finals d'any alguns inversors completin l'ampliació. L'executiu ha animat els empresaris a invertir en la companyia, ja que es tracta d'una operació "d'alt retorn".
Soriano s'ha referit a alguns estudis que assenyalen que si Spanair creix com està previst arribarà a tenir un valor d'entre 300 i 500 milions d'euros en un termini d'uns 3 o 5 anys.
En les darreres setmanes, cinc inversors s'han dirigit a la companyia per participar en l'ampliació de capital. D'altra banda, ha reiterat que ara per ara no es plantegen canviar el nom de la línia aèria, ja que això tindria un cost d'uns 9 milions d'euros, xifra que ara per ara Spanair vol destinar a "decisions més prioritàries".
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.