Societat
Spanair obre la T1 després d’un complex trasllat
El primer vol surt avui a les sis del matí en direcció a Barajas. Més de mil persones han participat en el canvi d’ubicació de la companyia i els seus socis de Star Alliance
Si no hi ha hagut cap contratemps, el vol JK401 de Spanair amb destí a l’aeroport de Barajas serà avui el primer de sortir de la nova terminal. A les sis en punt del matí un Airbus A320 de la companyia es desenganxarà d’un dels fingers de la nova terminal per emprendre el primer viatge. Serà l’estrena de la terminal, però també serà el primer dia en què simbòlicament la nova Spanair començarà a aixecar el vol.
La que aspira a ser companyia de bandera catalana i una aerolínia de referència a Europa ha treballat contra rellotge l’últim mes per tenir-ho tot a punt per a l’estrena. Traslladar el personal de terra, la tripulació i els avions amb poc temps i mantenint les garanties de seguretat no ha estat una tasca gens fàcil. Un miler de persones han participat en aquestes tasques, que han inclòs el moviment progressiu dels 578 vehicles d’assistència (handling) de què disposa la companyia al Prat. També ha calgut traslladar i adaptar els cent equips informàtics que controlen la venda de bitllets, la facturació i la gestió dels equipatges.
Per evitar que els passatgers es despistin en aquests primers dies de funcionament, Spanair ha editat 50.000 fullets per explicar el funcionament de la nova terminal. Els més despistats de tots tindran sort, perquè si van a la T2 amb el temps just, un vehicle de la companyia els traslladarà a la T1. Fins al 30 de juny, Spanair ha contractat 50 persones que reforçaran els equips d’informació d’Aena.
En aquest trasllat la companyia catalana no estarà totalment sola. Els seus socis de Star Alliance l’acompanyaran en el seu viatge a la T1. El president de la primera aliança global d’aerolínies, Jaan Albrecht, va explicar que a la nova terminal es donen les condicions per crear un hub, ja que el temps d’interconnexió serà molt baix gràcies al seu disseny.
Recepció a la Generalitat
Albrecht va acompanyar ahir el president de Spanair, Ferran Soriano, i altres directius de les 24 companyies de Star Alliance a la recepció que els va oferir el president Montilla al Palau de la Generalitat. Després d’agrair-los la col·laboració amb el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries, Montilla volia saber de primera mà els plans que té l’aliança per a la nova terminal. Albrecht va tornar a afirmar que l’aposta per la nova terminal és estratègica i que va més enllà dels cicles econòmics. “És veritat que la crisi no ens ajuda, però no ens espanta”, va reconèixer Albrecht.
Les disset companyies de Star Alliance presents a la nova terminals ofereixen 30 vols internacionals, entre els quals n’hi ha tres de transoceànics: Nova York, Filadèlfia i Singapur. En els pròxims mesos, a més a més, l’oferta de vols creixerà amb dues destinacions més, Tòquio i Hong Kong. Spanair, per la seva banda, ofereix vint vols a diferents ciutats estatals.
La que aspira a ser companyia de bandera catalana i una aerolínia de referència a Europa ha treballat contra rellotge l’últim mes per tenir-ho tot a punt per a l’estrena. Traslladar el personal de terra, la tripulació i els avions amb poc temps i mantenint les garanties de seguretat no ha estat una tasca gens fàcil. Un miler de persones han participat en aquestes tasques, que han inclòs el moviment progressiu dels 578 vehicles d’assistència (handling) de què disposa la companyia al Prat. També ha calgut traslladar i adaptar els cent equips informàtics que controlen la venda de bitllets, la facturació i la gestió dels equipatges.
Per evitar que els passatgers es despistin en aquests primers dies de funcionament, Spanair ha editat 50.000 fullets per explicar el funcionament de la nova terminal. Els més despistats de tots tindran sort, perquè si van a la T2 amb el temps just, un vehicle de la companyia els traslladarà a la T1. Fins al 30 de juny, Spanair ha contractat 50 persones que reforçaran els equips d’informació d’Aena.
En aquest trasllat la companyia catalana no estarà totalment sola. Els seus socis de Star Alliance l’acompanyaran en el seu viatge a la T1. El president de la primera aliança global d’aerolínies, Jaan Albrecht, va explicar que a la nova terminal es donen les condicions per crear un hub, ja que el temps d’interconnexió serà molt baix gràcies al seu disseny.
Recepció a la Generalitat
Albrecht va acompanyar ahir el president de Spanair, Ferran Soriano, i altres directius de les 24 companyies de Star Alliance a la recepció que els va oferir el president Montilla al Palau de la Generalitat. Després d’agrair-los la col·laboració amb el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries, Montilla volia saber de primera mà els plans que té l’aliança per a la nova terminal. Albrecht va tornar a afirmar que l’aposta per la nova terminal és estratègica i que va més enllà dels cicles econòmics. “És veritat que la crisi no ens ajuda, però no ens espanta”, va reconèixer Albrecht.
Les disset companyies de Star Alliance presents a la nova terminals ofereixen 30 vols internacionals, entre els quals n’hi ha tres de transoceànics: Nova York, Filadèlfia i Singapur. En els pròxims mesos, a més a més, l’oferta de vols creixerà amb dues destinacions més, Tòquio i Hong Kong. Spanair, per la seva banda, ofereix vint vols a diferents ciutats estatals.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.