Economia

Saló de l'Automòbil: del desastre al rècord

El Saló de l'Automòbil de Bar­ce­lona tindrà, en l'edició del 90è ani­ver­sari, la par­ti­ci­pació rècord de 53 mar­ques, algu­nes de les quals són noves i d'altres fa "molt de temps" que no hi assis­tien. El pre­si­dent del comitè orga­nit­za­dor del saló, Enric Laca­lle, ha agraït a Anfac, la patro­nal de l'automòbil, que final­ment es pugui comp­tar amb la seva presència.

Segons Laca­lle, les deduc­ci­ons fis­cals en funció de l'import apor­tat han faci­li­tat la presència de mar­ques i patro­ci­na­dors de l'esde­ve­ni­ment. Es pre­veu que el saló d'aquest any, que se cele­brarà a Bar­ce­lona entre el 9 i 17 de maig, rebi un milió de visi­tants. En aquest sen­tit, Laca­lle ha des­ta­cat la importància de l'esde­ve­ni­ment com a "dina­mit­za­dor de ven­des".

Les 53 mar­ques par­ti­ci­pants per­ta­nyen a l'Asso­ci­ació Espa­nyola de Fabri­cants d'Automòbils i Cami­ons (Anfac) i a l'Asso­ci­ació Naci­o­nal d'Impor­ta­dors d'Automòbils, Cami­ons, Auto­bu­sos i Moto­ci­cle­tes (Ani­a­cam). Laca­lle ha agraït "sin­ce­ra­ment" a Anfac que hagi can­viat d'opinió i s'hagi deci­dit a par­ti­ci­par en la fira, ja que és "aquest tra­di­ci­o­nal com­pany de viatge" qui atorga al saló la cate­go­ria de l'únic de l'Estat espa­nyol reco­ne­gut a nivell "inter­na­ci­o­nal".

Mal­grat tot, Laca­lle no ha expli­cat el motiu d'aquest canvi d'opinió i ho atribuït a la tasca "de con­ven­ci­ment" que tant els polítics com l'orga­nit­za­dor del saló han fet en l'últim mes.  Amb motiu del 90è ani­ver­sari, el Congrés de Dipu­tats va decla­rar l'edició d'enguany com "esde­ve­ni­ment d'excep­ci­o­nal interès públic", i això ha faci­li­tat la par­ti­ci­pació de les mar­ques i l'obtenció de patro­ci­na­dors, ja que els per­metrà bene­fi­ciar-se d'impor­tants deduc­ci­ons fis­cals en funció de l'import apor­tat i la difusió publi­citària de l'esde­ve­ni­ment durant els dos anys següents.

Laca­lle ha expli­cat que les mar­ques podran des­gra­var fins al "90% de la quota de l'impost de soci­e­tats".  Segons ha expli­cat el direc­tor comer­cial de Fira de Bar­ce­lona, Ricard Zapa­tero, la dis­tri­bució en el recinte es farà d'acord amb la història de la marca, l'anti­gui­tat i la con­cen­tració de les mar­ques per grups. El preu del metre qua­drat res­pecte al 2007 ha aug­men­tat una mica més del 4%, fins a 65,5 euros.

Ara bé, Zapa­tero ha expli­cat que "a part",  s'ha de pagar el que cada marca deci­deixi cons­truir sobre aquest espai. Laca­lle ha dit que, en el moment difícil que tra­vessa el sec­tor per la cai­guda pro­gres­siva de ven­des, la fira serà com un gran revul­siu, ja que aju­darà a "poten­ciar les ven­des", perquè atraurà fins a un milió de visi­tants, molts dels quals "s'ani­ma­ran a com­prar algun cotxe".

Laca­lle s'ha mos­trat con­fiat d'acon­se­guir un "rècord de públic" i ha garan­tit que els preus del saló el faran acces­si­ble a tot­hom. A més, s'ha fet coin­ci­dir aquesta edició amb la cele­bració del Gran Premi de Fórmula 1 que es corre al cir­cuit de Cata­lu­nya. Segons Laca­lle, la suma dels dos esde­ve­ni­ments con­ver­tirà Bar­ce­lona en la "capi­tal euro­pea del motor". Zapa­tero ha expli­cat que el saló repre­senta per a Bar­ce­lona un impacte econòmic apro­xi­mat de "80 o 90 mili­ons d'euros", tenint en compte la quan­ti­tat de llocs de tre­ball que genera, direc­tes i indi­rec­tes, i la par­ti­ci­pació del públic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.