Sant Pere de Ribes estudia les necessitats empresarials

Conèixer el tipus de formació que demanen les empreses de Sant Pere de Ribes i el potencial de contractació laboral que preveuen durant el pròxim any és un dels objectius de l'estudi que ja ha iniciat l'Ajuntament del municipi. La mesura, presentada dimarts per l'alcalde, Josep Antoni Blanco, i la regidora de Comerç, Turisme i Cooperació i Ajuda al Desenvolupament, Gemma Gallego, té com a objectiu conèixer i analitzar la realitat empresarial de Sant Pere de Ribes. La detecció del grau d'impacte de la situació econòmica actual entre les empreses, la recollida de necessitats i demandes dels empresaris i la possibilitat d'informar dels serveis que ofereix la regidoria són altres de les finalitats de la prospecció empresarial.

L'Ajuntament està concertant visites amb els empresaris per conèixer les dades de les empreses, l'estructura dels treballadors, les necessitats en relació amb la selecció de personal i les demandes de formació empresarial i continuada per als treballadors. Els tècnics municipals són els encarregats de recollir aquestes dades a través de l'elaboració d'enquestes als empresaris.

Basant-se en els resultats, el consistori vol treure conclusions per saber quins són els sectors econòmics més importants de Sant Pere de Ribes, l'edat mitjana dels treballadors, la formació que tenen, el potencial de nova contractació en el termini d'un any i quin tipus de formació és la que més sol·liciten les empreses. La fase de recollida i anàlisi de dades s'ha començat a l'abril i acabarà al juny. En una fase posterior que es farà entre el setembre i el novembre, l'equip de govern de Sant Pere de Ribes es reunirà amb l'ADEG i les associacions de comerciants i empresaris del municipi per analitzar els resultats obtinguts de la prospecció i presentar les accions que proposa la regidoria, per aconseguir la implicació de les entitats empresarials. En aquest sentit, la regidoria de Comerç i Turisme aposta per fer grups de discussió amb empresaris de sectors com ara el comerç, el turisme, els serveis i la construcció per saber la seva opinió i obtenir la seva implicació, i també definir les necessitats de recursos humans pel que fa a la formació o l'experiència, les borses de treball temàtiques que s'han de posar en marxa i la detecció de necessitats pel que fa a assessorament o personal, entre altres àmbits. «Detectar quines mancances poden tenir les empreses en àmbits com ara la formació» pot orientar l'Ajuntament sobre «quin tipus de formació» ha d'impulsar el municipi, segons explica Gemma Gallego.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Badalona recupera la Fira de l’Automòbil després de 10 anys

BADALONA

Assaig de col·laboració publicoprivada decebedor

Barcelona
Oriol Pascual
Soci fundador S2 Xpeed, una acceleradora d’empreses de nova creació

“No interessen els casos d’èxit industrial i sí els de diner fàcil”

Barcelona

El Sagrat Cor acull un centre d’innovació en càncer

Barcelona

Estabanell crea una societat per captar talent de ‘start-ups’

Granollers (Vallès Oriental)
economia

La 7a Fira de l’Ocupació del Bages torna amb 24 empreses i més de 200 ofertes de feina

MANRESA
economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona