El Saló de l'Automòbil aconsegueix dur 55 marques i quatre primícies mundials

Nissan presentarà la seva furgoneta NV200; Audi, el Q3, i Seat, el nou Ibiza FR i el León Cupra 2009

El Saló de l'Automòbil d'aquest any coincidirà amb el Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1 que s'ha de celebrar al Circuit de Catalunya, a Montmeló, aquest cap de setmana; ocuparà la totalitat del recinte firal de Montjuïc (75.000 m² nets); reunirà 55 marques (onze més que en l'anterior edició, que va ser la del 2007) i complirà 90 anys de vida (tot i ser l'edició número 35). Amb aquests i alguns altres factors, Fira de Barcelona confia que el saló serà un doble èxit. D'una banda, d'assistència, i és que s'hi espera més d'un milió de visitants (l'entrada s'ha abaixat 5 euros i en costa 10), i d'una altra, perquè revitalitzarà el sector i es convertirà en un «revulsiu econòmic» en un moment de crisi en les vendes i matriculacions i de qüestionament de les produccions.

L'edició d'enguany presentarà quatre primícies mundials (el Seat Ibiza FR, el Seat León Cupra 2009, l'Opel Insignia OPC i el Fiat Barbie 500), vuit novetats a escala europea i una quarantena d'àmbit estatal. Ocuparà tots els pavellons del recinte firal de Montjuïc, aplegarà 55 marques (algunes de les quals vénen per primera vegada, com ara Infiniti i Abarth), onze més que en l'edició anterior, que va ser el 2007 (el saló es fa cada dos anys, els anys senars) i és previst, doncs, que bati el rècord de marques i de visitants.

El president del comitè organitzador, Enric Lacalle, va explicar ahir que, malgrat les vicissituds que ha viscut l'organització, «aquest saló serà el millor de la història». Els patrocinadors de l'esdeveniment, entre els quals hi ha «la Caixa», Gas Natural, Endesa, Abertis, RACC i Mapfre, entre d'altres, han ajudat les marques amb les seves aportacions, encara que es desconeix la quantitat que hi han aportat, perquè Lacalle va declinar ahir donar cap tipus de detall en aquest sentit, ja que no ho va considerar «elegant».

Lacalle també va explicar que el saló serà rendible, encara que va matisar que els beneficis seran menors que els de l'edició anterior, perquè enguany la prioritat ha estat poder organitzar el saló, i no tant guanyar-hi diners.

Per a tots els gustos

De les activitats paral·leles que es faran al saló, destaca la instal·lació, per primera vegada en un recinte firal, d'una pista de 100 metres de llargada i d'un laboratori de crash test en què es provocaran accidents amb l'objectiu de millorar la seguretat dels vehicles. El periodista Jordi Tardà també comissaria l'exposició Auto and Rock, que aplega portades d'àlbums històrics amb imatges de cotxes, com també els vehicles que els van inspirar; i s'ha preparat una mostra commemorativa del 90è aniversari del saló i una altra d'automòbils i peces de col·lecció de la firma Hispano-Suiza.

LES NOVETATS

NOVETATS MUNDIALS
SEAT
Ibiza FR
León Cupra 2009
OPEL
Insignia OPC
FIAT
Fiat Barbie 500
NOVETATS EUROPA
AUDI
Audi Q3
NISSAN
NV200
DACIA
Sandero Stepway
LAND ROVER
Range Rover 2010
Range Rover Sport
MERCEDES
Clase S 400 Hybrid
TATA MOTORS
Tata Nano
NOVETATS ESTAT
ABARTH
500 Abarth Essesse
Debut de la marca a Barcelona
BMW
Z4
CITROËN
C4 WRC Hybrid4
Concept car DS Inside
FORD
Iosis Max
Focus RS
Kuga 2.5 Turbo
Focus X Road
LADA
Priora
MERCEDES
Clase E Coupé
PEUGEOT
Peugeot 3008

Del risc de no fer-se a ser un èxit

Fira de Barcelona, com a organitzadora del 35è Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona, ha viscut quatre mesos d'infart. Ho explicava el president del saló, Enric Lacalle, amb una sentència que no admetia dubtes. «Vaig tenir autèntica por que no s'acabés fent», va dir ahir en la roda de premsa de presentació. Durant aquest temps, el saló ha aconseguit que el Congrés dels Diputats l'hagi declarat «esdeveniment d'excepcional interès públic», la qual cosa ofereix importants avantatges i desgravacions fiscals a tots aquells que hi fan accions de promoció, i a més, durant dos exercicis, l'any 2009 i el 2010. També durant aquest temps s'han resolt dues incògnites que amenaçaven els fabricants de cotxes amb plantes a Barcelona i s'han confirmat les fabricacions de l'Audi Q3 a la planta de Seat i del Nissan NV200, a Montcada i a la Zona Franca. A més, els fabricants de cotxes i camions associats a l'Anfac, que li van retirar el suport, se'n van desdir. L'Aniacam, associació en què hi ha els importadors de vehicles, sempre li va mantenir el suport i va confirmar que hi assistiria. S'hi espera un milió de visitants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Roses rep el primer dels nou creuers que hi passaran aquesta temporada

roses

Mig miler de persones demanen reduir la jornada laboral

girona
economia

El BBVA garanteix el seu “compromís total amb Catalunya”

barcelona
economia

Clam per “menys jornada i millors salaris” en un Primer de Maig marcat pel 12-M

barcelona

Finalitza el tall a la C-66 per protestar contra la gestió de la sequera

la pera
QUERALBS

FGC i Queralbs arriben a un principi d’acord per la gestió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

Rècord d’inversió estrangera a les Terres de l’Ebre en cinc anys

Tortosa
economia

El BBVA explora una possible fusió amb el Banc Sabadell

barcelona
economia

La zona euro deixa enrere la recessió tècnica

barcelona