Economia

JOSEP MARIA BERGA

DIRECTOR COMERCIAL DEL GRUP ALZAMORA

“Hem creat un pont entre l'empresa i la universitat”

educació · El grup Alzamora manté un contacte directe amb els estudiants universitaris crisi · El grup supera la crisi amb innovació

El grup Alzamora ha fet una aposta per col·laborar estretament amb el món educatiu. En concret, ha dut a terme projectes amb l'Escola d'Art i Disseny d'Olot i ha organitzat seminaris amb l'Associació de Dissenyadors Gràfics de Catalunya. Josep Maria Berga ho valora i analitza també la conjuntura del sector.

Com valora aquesta col·laboració amb el món educatiu?

De forma molt positiva. Els alumnes entren en contacte amb un entorn professional i real i, a nosaltres, ens aporten frescor intel·lectual. Hem creat un pont entre l'empresa i la universitat.

Quina és l'aportació concreta del grup?

Els projectes de final de carrera dels alumnes que vénen estan dirigits pels nostres tècnics i, en general, crec que contribuïm a trencar la rutina dels alumnes. Se'ls posen damunt la taula diversos problemes i han d'investigar per resoldre'ls.

Valori com està el sector.

Com tots, en decreixement per la crisi. En set anys, han desaparegut 22 empreses del sector de les arts gràfiques i de l'embalatge i, quan se sàpiguen les dades d'aquest any, aquest nombre creixerà. Baixa el consum i baixen els productes per als quals cal un envàs.

Com se'n surten vostès?

Fa anys que apostem per la innovació i per les noves tecnologies. Ens comporta un cost econòmic elevat, però no ens està anant malament.

Com se xifra aquest no decreixement?

En un volum de negoci que creixerà un dos o un tres per cent respecte al de l'any passat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.