SANT CARLES DE LA RÀPITA
L'estació nàutica triplica l'impacte econòmic
L'estació nàutica de Sant Carles de la Ràpita ha tancat el 2010 amb un total de 503 peticions de reserva, que han significat 1.557 clients directes a la destinació, amb una despesa de 52.129 euros. Amb tot, hi ha turistes que fan les reserves directament a les empreses i no s'inclouen en aquesta valoració. Pel que fa a l'impacte indirecte dels turistes, que han reservat serveis a través de l'estació nàutica de la Ràpita, ha estat d'uns 62.000 euros. Les excursions amb vaixell, la ruta de les muscleres i el surf de vela són algunes de les activitats turístiques que més demanda generen.
Pel que fa a l'impacte econòmic de les accions promocionals i de les reserves turístiques, ha estat de 495.508 euros, el triple que l'aconseguit el 2009. Durant el darrer exercici, l'estació nàutica de la Ràpita va dur a terme 62 accions de promoció, ha estat present a les principals fires especialitzades en turisme i ha editat un catàleg de productes turístics. També ha fet accions de formació per als empresaris associats.
Seixanta-nou empreses
L'estació nàutica de la Ràpita aglutina 69 empreses sota una marca que té el reconeixement del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme. Els socis de l'estació destaquen que bona part de les reserves que s'han aconseguit durant el darrer any han tingut lloc fora del període estival, de manera que han contribuït a desestacionalitzar el turisme i han reduït l'impacte de la crisi econòmica. Durant el 2010, l'estació nàutica ha rebut el premi Cambra 2010 com a reconeixement al model públic privat de promoció turística.