El Patronat de Turisme de Gandia valora positivament l'ocupació turística del 2010
Les dades arreplegades reflecteixen uns nivells desiguals, segons l'activitat, però dissipen la incertesa de la recessió
Les oficines d'informació turística han incrementat les consultes fins arribar a les 150. 438, el 84% de les quals són d'usuaris estatals
El Patronat de Turisme de Gandia ha fet balanç del comportament del sector durant tot l'any 2010 en les diferents activitats que intervenen en el procés de desenvolupament turístic de la ciutat.
Segons les dades arreplegades per servei d'informació turística, mitjançant consulta directa amb els diferents actors que hi intervenen, el comportament del 2010 ha estat desigual, però la maduresa de la destinació ha permés aguantar la recessió millor que altres destinacions competidores.
La mitjana d'ocupació hotelera ha estat del 62% anual, 4 punts percentuals per davall de 2009, tot i que s'han produït principalment en els mesos de temporada baixa.
En el lloguer d'apartaments turístics el comportament ha estat semblant a l'any anterior. L'ocupació s'ha concentrat majoritàriament en els mesos de juliol i agost amb xifres entre un 70% i el 90% segons la quinzena, i entre un 40% i el 50% els mesos de juny i setembre.
Es detecta que cada vegada més les reserves d'apartaments, de la mateixa manera que en els hotels, es fan amb molt poca antelació el que provoca certa inestabilitat.
La reducció en la freqüència d'afluències i el retall en consums complementaris, han sigut els principals problemes en l'hostaleria. Tot i això l'adaptació dels professionals a les circumstàncies, ha permès equilibrar una temporada d'adaptació a les demandes dels visitants.
Les tres oficines de turisme de què disposa Gandia registren un nombre de demandes d'informació que va creixent anualment ateses al mostrador, per telèfon, correu postal i electrònic.
En 2010 s'han gestionat 150.438 demandes d'informació, 1.216 més que l'exercici anterior i el 84% dels sol·licitants són usuaris estatals i el 16% estrangers.