Economia

Empreses

Indústria

Pintures sostenibles per acolorir la crisi

El grup Isaval llança un aïllant tèrmic de façanes que redueix fins a un 50% el consum energètic de l'habitatge

La firma valenciana va tancar el 2010 amb una facturació de 34 milions, un 16% més

El pla estratègic inclou l'expansió fora del territori d'origen

L'empresaha incrementat la seva plantilla un 9%, fins als 172 empleats

Apostar per la innovació està esdevenint el millor fàrmac per pal·liar els símptomes d'una crisi que està fent estralls en el món empresarial. L'empresa Isaval, creada el 1968 a Mislata (Horta Nord) i especialitzada en la fabricació de pintures i comercialització de productes complementaris amb marca pròpia, ho ha experimentat en els seus propis fluids. L'exercici 2010 el va tancar amb una facturació de 34 milions d'euros, un 16% més que la del 2009.

I és que malgrat experimentar els efectes recessius i de contracció de la demanda, la firma està immersa en un pla estratègic amb el qual s'està situant com un dels principals referents a l'Estat en el sector de la pintura industrial i decorativa. En paraules del gerent d'Isaval, Santiago Vallejo, “aquest creixement ha estat possible gràcies a l'èxit obtingut amb el llançament de productes innovadors com ara Rhonatherm –un sistema d'aïllament tèrmic per a exteriors–, que ha compensat la contracció de la demanda interior”. A més d'aquesta aposta estratègica de l'empresa per la sostenibilitat tèrmica, Vallejo afegeix com a factor que els ha beneficiat “l'important percentatge que representa l'exportació en el gruix de la facturació de l'empresa”, que és d'un 20%. Els seus principals mercats exteriors són Portugal, França, el Carib i l'est d'Europa.

Per escometre el pla estratègic 2010-2013 que tan bons resultats els ha començat ja a donar, disposen de delegacions pròpies a Madrid, Sevilla, Màlaga, les Canàries, Mallorca i Cuba, i han incrementat la seva plantilla un 9%: han passat dels 158 als 172 empleats. Així mateix, durant el 2010 Pinturas Isaval va invertir més d'un milió d'euros en actius fixos nous.

La inversió es va concentrar en l'àrea de tintometria industrial, magatzem i processos de dades. “A pesar que l'entorn és difícil, som optimistes de cara al 2011 perquè confiem que la permanent inversió en R+D ens permetrà arribar als objectius de consolidació de mercats que ens hem marcat”, confia Vallejo.

Nou sistema d'aïllament

El nou producte estel·lar al qual fa referència el gerent, Rhonatherm, afavoreix l'aïllament tèrmic de façanes, protegeix l'estructura de l'edifici on s'aplica i redueix fins un 50% el consum energètic de l'habitatge. A més, explica Vallejo, “és rendible per a la restauració d'edificis perquè permet un estalvi considerable de material, costos de mà d'obra i augment de la superfície útil”.

Aquest sistema d'aïllament tèrmic exterior consisteix en un panell aïllant adherit a la façana amb morter cola i fixat amb ancoratges mecànics al mur. El panell aïllant es protegeix amb dues capes del mateix morter cola, la primera de les quals conté una malla de reforç. El sistema Rhonatherm, com detalla el gerent d'Isaval, “afavoreix la uniformitat de temperatures en les parets interiors, fent el mur permeable al vapor d'aigua, fet que redueix el risc de condensacions i floridures que afecten negativament la salut”.

Amb tot, el nou producte s'ajusta a la nova directiva europea que persegueix una reducció del consum d'energia dels edificis. L'aplicació d'aquest sistema implica una reducció de la despesa de calefacció i refrigeració, fet que permet que disminueixin les emissions de CO2 a l'atmosfera, ja que manté al llarg de tot l'any una temperatura uniforme.

Pinturas Isaval, que el 2008 va comprar la marca Blancolor i va començar aleshores una gran internacionalització, té obertes 18 botigues pròpies al País Valencià, però també a Albacete, El Ferrol, Alcalá de Henares, Màlaga, Sevilla, Tenerife, Arganda del Rey i Ribeira (la Corunya). Segons Francisco Vallejo, l'obertura del seu darrer establiment al Port de Sagunt el mes de febrer passat “demostra el lideratge de la marca a terres valencianes i d'aquí poc esperem ser-ho a tot l'Estat”, conclou.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.