Empreses

Nestlé Purina preveu ampliar la producció en uns dos anys

La fàbrica d'elaboració de menjar sec per a mascotes de Castellbisbal està preparada per assolir el 20% de quota de mercat a l'Estat abans de l'any 2020

Ara fa un any la nova societat es va passar a dir Nestlé Purina Petcare España

L'empresa Nestlé Purina Petcare España (a la qual fa un any es va incorporar la marca Purina en la denominació de la nova societat, quan abans només era una marca corporativa) preveu ampliar la fabricació d'alimentació per a mascotes en un termini d'uns dos anys com a conseqüència de la major demanda i creixement observat els darrers dotze mesos. La planta de Castellbisbal (Vallès Occidental) està preparada per poder incrementar la producció fins al punt de passar del 13% de quota de mercat a l'Estat espanyol en alimentació seca animal fins al 20% abans de l'any 2020.

“En el darrer exercici, gràcies a la incorporació de la marca Purina al nom de la societat, vam créixer per sobre de les previsions”, explica Paolo Ongari, director general de Nestlé Purina d'Espanya i Portugal. Per al directiu del grup, un milanès amb tota la seva carrera a la multinacional suïssa i amb experiència laboral en aquell país, Itàlia i l'Estat espanyol, afirma: “Obtenir 100 milions d'euros el 2010, un 6% més que l'any anterior, en plena crisi, ja és una satisfacció per a la nostra empresa, que demostra que fa bé les coses”.

La fàbrica catalana exporta aproximadament un 20% a Portugal i una petita quantitat a França. “Els aliments secs, com els que es fabriquen a la planta vallesana, són de consum diari i per això és bo estar a prop del consumidor final”, explica el director general. Això fa que la multinacional Nestlé Purina tingui 50 fàbriques repartides pel món.

El mercat espanyol de Petcare genera un volum de negoci de 900 milions d'euros. El 51% del total es destina al segment de l'alimentació per a gossos, un 24% al de gats i el restant 25% al segment de l'atenció per a altres mascotes. Això explica que encara hi hagi moltes possibilitats per millorar la dimensió en els propers anys. I més encara quan la firma té el lideratge del sector de menjar per a gats a l'Estat espanyol, amb un pes del 50%, l'altre 40% es destina a l'atenció i els accessoris del gos, i la resta, a menjar i a estris per a diversos animals domèstics. “Els propers anys volem créixer en el segment destinat al gos”, pronostica Paolo Ongari, perquè la cultura i la debilitat per les mascotes és molt gran a l'Estat, i sobretot a Catalunya. “El 17% de les vendes del canal alimentació corresponen a Catalunya“, diu. A tall d'exemple, un 38% de les llars espanyoles tenen un animal de companyia; el pastís més gros se l'emporten els gossos (23,8%) i els gats (12,6%).

El 2010 neix la nova companyia Nestlé Purina Petcare España, amb l'objectiu de ser l'empresa de referència en alimentació i atenció per a mascotes de l'Estat. La nova societat, que dóna feina a més de 200 treballadors, incorpora les marques Friskies, Gourmet, Nido Tonus i Felix, fins ara sota el paraigua de Nestlé Petcare, i amplia les seves ensenyes amb les marques de Purina: Pro Plan, Purina One i Procare.

En el període 2002-2009, les vendes de Nestlé Petcare España van créixer un 46%. Ara, amb la incorporació de les marques Purina a la seva cartera, el repte és créixer més d'un 50% en els propers cinc anys.

El 1985, després de l'adquisició de la firma dels EUA Carnion Co., Nestlé es va incorporar al mercat dels aliments per a mascotes a través de la marca Friskies. La compra de la divisió Spillers Petfoods de Dalgety, el 1998, i especialment, la de Ralston Purina, el 2001, van donar solidesa al nou negoci. Amb l'adquisició de Purina per Nestlé ara fa deu anys, la companyia suïssa ha obtingut el lideratge en el mercat del Petcare.

Després de 25 anys de l'entrada de Nestlé en l'alimentació d'animals de companyia, el grup va obtenir 8.400 milions d'euros en aliments per a gossos i gats, pràcticament el 12% de la xifra de negoci global del grup Nestlé. Disposa de cinc centres d'R+D amb més de 500 experts, 50 fàbriques i 18.000 treballadors a tot el món.

Facturació

100 M€

Treballadors

213

Marques

9

La marca corporativa Purina es va posar en el nom de la societat actual Nestlé Purina Petcare perquè constitueix un valor segur, és una marca llargament reconeguda en el mercat espanyol. “Es tracta d'una referència en nutrició i atenció animal”, diu Paolo Ongari.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.