Economia

lleida

El sector turístic preveu un bona temporada d'estiu

Al Pirineu de Lleida s'esperen 750.000 turistes i dos milions de pernoctacions

Els representants dels hotels, càmpings, cases de turisme rural i empreses d'esports d'aventura de la demarcació de Lleida van augurar ahir una bona temporada d'estiu, similar a les xifres aconseguides l'any passat. Confien a arribar als dos milions de pernoctacions i els 750.000 visitants i a aconseguir-ho, a més, omplint una mica més la caixa que l'any passat. Segons Juan Antonio Serrano, president de la Federació d'Hostaleria de Lleida, aquest any el turisme de platja té bones perspectives gràcies a la recuperació del públic internacional, i per tant han deixat de fer les pràctiques comercials agressives de preus baixos que obligava als hotelers, càmpings i allotjaments rurals de muntanya a abaixar també els seus preus tot i tenir menys marge per fer-ho.

Com cada any, les millors previsions són per al mes d'agost, amb puntes del 90% d'ocupació en hotels en determinades comarques i del 75 al 80% en turisme rural i del 95% en bungalous de càmping. Al juliol l'ocupació rondarà el 40 o 45% en hotels, i una xifra similar en turisme rural i càmpings. Al setembre baixarà al 40%, i un 35% en càmpings, com és habitual en altres anys.

L'oferta de places es manté estable tot i que aquest any s'han incrementat el nombre oficial de places de càmping per la nova formula oficial de comptar-les, ja que continuen havent-hi a Lleida i el Pirineu lleidatà els mateixos 61 càmpings d'anys anteriors.

Com a novetat, els empresaris turístics creuen que tindran aquest any un nou increment del turisme estranger, encara petit però que té la tendència a augmentar els darrers anys, atret pels atractius del Pirineu. El mercat israelita, alemany i francès tindran els majors increments.

També han observat els empresaris que les segones residències tornen a a ser un focus de gran activitat. La crisi fa que molts catalans no facin viatges llargs a fora i ampliïn les seves estades a les segones residències, incrementant així l'activitat comercial i de restauració de les zones de muntanya.

Empreses agroalimentàries s'interessen per Alguaire

L'aeroport d'Alguaire es prepara per a una campanya d'estiu amb poques connexions (només funcionaran l'actual amb Palma i els mesos d'estiu hi haurà dos vols setmanals a Menorca i Eivissa, tots de la companya Air Nostrum). Els responsables de l'aeroport van indicar ahir que aquests vols tindran una ocupació aproximada del 50 o 60%, segons els seus càlculs, com van tenir l'estiu passat.

Ahir es va reunir la Taula Estratègia de l'Aeroport, que agrupa les institucions locals i empresarials que donen suport a la Generalitat en la gestió de l'equipament, i es va passar comptes d'algunes de les gestions comercials realitzades. Segons va indicar el delegat del govern a Lleida, Ramon Farré, alguns empresaris del sector agroalimentari han començat a interessar-se seriosament per la possibilitat de fer servir l'aeroport per a transportar mercaderies a Rússia, Polònia, Alemanya i altres destinacions, valorant els costos i beneficis que pot suposar això en relació al transport per carretera, més barat però més lent i cada cop amb majors restriccions de la UE per directrius ambientals i viaris. Farré no va donar noms d'empreses i va dir que només es tracta de “consultes i estudis” que, per a l'actual campanya de collita, ja no seran a temps. “En tot cas, es tractaria d'operacions que veurien la llum l'estiu vinent”, va apuntar Farré.

També s'està negociant amb operadors turístics de Rússia i també amb companyies de vols regionals dins de l'Estat espanyol per portar turistes a les estacions d'esquí del Pirineu a través d'Alguaire. Cap acord s'ha tancat en ferm fins ara, excepte el ja anunciat fa mesos de la companyia de la companyia britànica Nielson i que començarà a fer vols aquest mes de desembre, un cop enllestida l'ampliació de la terminal per donar més espai a les operacions de terra. Les obres d'ampliació, va dir Farré, ja estan adjudicades i el govern preveu que el 15 de novembre ja estaran enllestides.

El govern treballa també en la possibilitat que empreses de formació de pilots i de controladors aeris facin ensenyament des d'Alguaire.

Un aeroport d'anunci

Però on sí hi ha realitats tangibles és en ús secundari però curiós de l'aerport d'Algauire: com a plató publicitari. Cinc empreses (tres d'automoció, BMW, Ford i Peugeot, i dos empreses de jets privats), han fet servir les instal·lacions per rodar o fotografiar anuncis publicitaris. Cada anunci ha reportat uns quants milers d'euros a les arques de la Generalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.