Economia

lleida

El sector turístic preveu un bona temporada d'estiu

Al Pirineu de Lleida s'esperen 750.000 turistes i dos milions de pernoctacions

Els representants dels hotels, càmpings, cases de turisme rural i empreses d'esports d'aventura de la demarcació de Lleida van augurar ahir una bona temporada d'estiu, similar a les xifres aconseguides l'any passat. Confien a arribar als dos milions de pernoctacions i els 750.000 visitants i a aconseguir-ho, a més, omplint una mica més la caixa que l'any passat. Segons Juan Antonio Serrano, president de la Federació d'Hostaleria de Lleida, aquest any el turisme de platja té bones perspectives gràcies a la recuperació del públic internacional, i per tant han deixat de fer les pràctiques comercials agressives de preus baixos que obligava als hotelers, càmpings i allotjaments rurals de muntanya a abaixar també els seus preus tot i tenir menys marge per fer-ho.

Com cada any, les millors previsions són per al mes d'agost, amb puntes del 90% d'ocupació en hotels en determinades comarques i del 75 al 80% en turisme rural i del 95% en bungalous de càmping. Al juliol l'ocupació rondarà el 40 o 45% en hotels, i una xifra similar en turisme rural i càmpings. Al setembre baixarà al 40%, i un 35% en càmpings, com és habitual en altres anys.

L'oferta de places es manté estable tot i que aquest any s'han incrementat el nombre oficial de places de càmping per la nova formula oficial de comptar-les, ja que continuen havent-hi a Lleida i el Pirineu lleidatà els mateixos 61 càmpings d'anys anteriors.

Com a novetat, els empresaris turístics creuen que tindran aquest any un nou increment del turisme estranger, encara petit però que té la tendència a augmentar els darrers anys, atret pels atractius del Pirineu. El mercat israelita, alemany i francès tindran els majors increments.

També han observat els empresaris que les segones residències tornen a a ser un focus de gran activitat. La crisi fa que molts catalans no facin viatges llargs a fora i ampliïn les seves estades a les segones residències, incrementant així l'activitat comercial i de restauració de les zones de muntanya.

Empreses agroalimentàries s'interessen per Alguaire

L'aeroport d'Alguaire es prepara per a una campanya d'estiu amb poques connexions (només funcionaran l'actual amb Palma i els mesos d'estiu hi haurà dos vols setmanals a Menorca i Eivissa, tots de la companya Air Nostrum). Els responsables de l'aeroport van indicar ahir que aquests vols tindran una ocupació aproximada del 50 o 60%, segons els seus càlculs, com van tenir l'estiu passat.

Ahir es va reunir la Taula Estratègia de l'Aeroport, que agrupa les institucions locals i empresarials que donen suport a la Generalitat en la gestió de l'equipament, i es va passar comptes d'algunes de les gestions comercials realitzades. Segons va indicar el delegat del govern a Lleida, Ramon Farré, alguns empresaris del sector agroalimentari han començat a interessar-se seriosament per la possibilitat de fer servir l'aeroport per a transportar mercaderies a Rússia, Polònia, Alemanya i altres destinacions, valorant els costos i beneficis que pot suposar això en relació al transport per carretera, més barat però més lent i cada cop amb majors restriccions de la UE per directrius ambientals i viaris. Farré no va donar noms d'empreses i va dir que només es tracta de “consultes i estudis” que, per a l'actual campanya de collita, ja no seran a temps. “En tot cas, es tractaria d'operacions que veurien la llum l'estiu vinent”, va apuntar Farré.

També s'està negociant amb operadors turístics de Rússia i també amb companyies de vols regionals dins de l'Estat espanyol per portar turistes a les estacions d'esquí del Pirineu a través d'Alguaire. Cap acord s'ha tancat en ferm fins ara, excepte el ja anunciat fa mesos de la companyia de la companyia britànica Nielson i que començarà a fer vols aquest mes de desembre, un cop enllestida l'ampliació de la terminal per donar més espai a les operacions de terra. Les obres d'ampliació, va dir Farré, ja estan adjudicades i el govern preveu que el 15 de novembre ja estaran enllestides.

El govern treballa també en la possibilitat que empreses de formació de pilots i de controladors aeris facin ensenyament des d'Alguaire.

Un aeroport d'anunci

Però on sí hi ha realitats tangibles és en ús secundari però curiós de l'aerport d'Algauire: com a plató publicitari. Cinc empreses (tres d'automoció, BMW, Ford i Peugeot, i dos empreses de jets privats), han fet servir les instal·lacions per rodar o fotografiar anuncis publicitaris. Cada anunci ha reportat uns quants milers d'euros a les arques de la Generalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

L’Opa del BBVA al Sabadell s’alenteix

barcelona
unió europea

La CE veta l’ús d’un agent químic present en caixes de pizza

barcelona
regne unit

El Banc d’Anglaterra no es deixa arrossegar per la Fed i manté els tipus en el 5%

barcelona

Girona és una de les demarcacions de l’Estat amb més hotels a la venda

GIRONA
Tribuna

Un equip de 3 estrelles

Soci-Director de H&B Human and Business, conferenciant i formador
economia

Ajuntament, empreses i institucions acadèmiques impulsen l’Aliança per a la Innovació BIVA

SANT CUGAT DEL VALLÈS
Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona
economia

Mataró guanya una primera demanda al Corte Inglés que li reclama 24 milions

Mataró