Economia

Miquel Alimentació s'estén a Colòmbia i l'Aràbia Saudita

Ha signat acords amb empreses distribuïdores d'aquests països per comercialitzar productes de les seves marques pròpies

Gourmet, Mical o Sabor Español arribaran a aquests nous mercats

Miquel Alimentació Grup, amb seu a Vilamalla i líder en el sector de la distribució alimentària majorista, continua amb el seu procés d'expansió internacional. Colòmbia i l'Aràbia Saudita són els nous mercats on el grup gironí comercialitzarà productes de les seves marques pròpies, gràcies a l'acord que ha signat amb empreses de distribució d'aquests països.

En el cas de Colòmbia, la presència de Miquel Alimentació es realitza mitjançant una aliança amb Grupo Éxito, líder en aquest país en diferents formats de venda –hipermercats, supermercats, bodegues i grans magatzems de productes de la llar–, que es tradueixen en 300 punts de venda en 50 ciutats de Colòmbia. El Grupo Éxito va assolir una xifra de 62.800 llocs de treball directes el 2010. I, segons afirma Miquel Alimentació a través d'una nota de premsa, l'acord signat és una aliança que va més enllà de la compravenda de producte, ja que inclou la possibilitat de posicionar la marca Sabor Español (de Miquel Alimentació) amb diverses accions que li donin valor.

D'altra banda, pel que fa al mercat de l'Aràbia Saudita, la presència de Miquel Alimentació s'articula a través de l'acord amb Al Othaim Market, fundat el 1956 i dedicat a la distribució alimentària. Aquest grup compta amb 4 hipermercats, 8 autoserveis a l'engròs (cash and carry) i 56 supermercats. Amb aquesta aliança, Miquel Alimentació donarà entrada a l'Aràbia Saudita als productes Gourmet –marca estendard del grup que aquest any celebra el seu vint-i-cinquè aniversari–, Mical (que inclou productes relacionats amb drogueria i basar), i Micaderm, marca de productes d'higiene i neteja personal.

LA XIFRA

300
punts de venda
en 50 ciutats de Colòmbia té Grupo Éxito, amb el qual ha signat un acord Miquel Alimentació.

Un volum de negoci de 1.000 milions d'euros

Miquel Alimentació, amb un volum de negoci de 1.000 milions d'euros, centra la seva activitat majorista a través de la seva línia de 54 autoserveis a l'engròs Gros Mercat, amb la venda a la restauració organitzada amb la divisió Miquel Food Service, la línia d'importació i exportació, i la venda al major a detallistes, cadenes independents i distribuïdors. A més, té els centres franquiciats de la marca Spar, amb 113 supermercats propis Suma i Spar i 400 més senyalitzats com a Suma i Pròxim.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.