Economia

ENOTURISME

Visita inoblidable a Bodegas Torres

El president de la companyia rep el visitant 1,5 milions al centre de visites de l'Alt Penedès i li fa diversos obsequis

Un recorregut personalitzat pel celler i un esmorzar al restaurant privat de Torres, entre els regals

Des del 1986,any en què s'inicia el registre de visites, un milió i mig de persones han passat pel celler

Fa uns mesos que en Juan José i la Marta es van mudar a Bellvei i, com a penedesencs, tenien un assumpte pendent: gaudir d'una de les activitats d'enoturisme que ofereix Bodegas Torres al seu centre de visites de Pacs del Penedès. La parella va escollir el primer dia de juliol per endinsar-se en el món del vi amb la prestigiosa bodega, i la seva elecció no hauria pogut ser més encertada. Juan José es va convertir ahir en la persona número 1.500.000 que visitava el celler des del 1986 –any en què Torres va començar a registrar les visites– i el president de la companyia, Miquel A. Torres, li va donar la benvinguda personalment i li va fer diversos obsequis: una ampolla màgnum de Mas La Plana (1999), el vi de finca més emblemàtic de Bodegas Torres; un exemplar dedicat del llibre Vinyes i vins, que el president va publicar el 1977; un xec regal, per a quatre persones, per fer un VIP Tour pel celler –un recorregut personalitzat–, i una invitació, també per a quatre persones, per esmorzar al restaurant privat de Torres, a la masia Mas Rabell (Sant Martí Sarroca).

“Estem molt contents de poder formar part, ni que sigui d'una manera molt petita, de la història de Bodegas Torres, uns cellers emblemàtics a l'Estat i en l'àmbit internacional”, explicava ahir Juan José amb un somriure dibuixat a la cara. Inicialment, les visites es feien a les instal·lacions originàries de Vilafranca del Penedès, fins que el 1992, coincidint amb els Jocs Olímpics, el celler va decidir crear el centre de Pacs del Penedès, on el públic pot descobrir encara com s'elaboren els seus vins. De fet, des del 1986, un milió i mig de persones han recorregut les instal·lacions de Torres per gaudir de la seva oferta enoturística. El celler, amb l'objectiu de promoure la cultura del vi, ofereix des de visites a les vinyes fins a cursos de degustació, maridatges o sopars a cegues, un joc gastronòmic en què els comensals paladegen cada plat i cada copa amb els ulls tapats i han d'intentar reconèixer el seu gust i aroma.

Un negoci familiar d'èxit

Miquel A. Torres, que forma part de la quarta generació de la família, va valorar ahir el fet d'haver assolit el milió i mig de visitants com “una fita important que demostra la capacitat que té el Penedès d'atreure aquest tipus de turisme”. “És un turisme que ve aquí, però estic convençut que després va a altres cellers, amb la qual cosa tota la comarca s'enriqueix”, va afegir. L'any passat, 90.556 persones van recórrer les instal·lacions del celler, el 69% de les quals eren estrangeres. Torres és un dels cellers més freqüentades d'Europa i, de fet, la xifra de visites rebudes l'any passat implica un augment del 6% respecte al 2009. Actualment, el negoci familiar comercialitza més de 50 marques i té presència a més de 140 països. La companyia és propietària de 1.869 hectàrees de vinyes i, amb una plantilla de més de 1.300 treballadors, l'any passat va facturar més de 205 milions d'euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’empleat sènior, la resposta a la falta de professionals

Barcelona

Dona i gran, la doble barrera per emprendre

barcelona
Sara de la Rica
Catedràtica d'Economia de la Universitat del País Basc

“La discriminació per edat és un fet provat en el mercat de treball”

barcelona
Mons Badia,
presidenta del Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB)

“El respecte pel medi ambient fomenta el creixement econòmic”

Barcelona
ECONOMIA

Puja la despesa dels turistes a les comarques de Barcelona

Barcelona

Canmartex potencia l’R+D en les noves teixidores

Argentona (Maresme)

Ferrimax prepara el talonari i l’organització per créixer

Sant Fost de Campsentelles
economia

El BBVA presenta oficialment l’OPA al Sabadell en les condicions previstes

barcelona
ECONOMIA

La nova marca turística de Santa Susanna distingeix la sostenibilitat i la innovació

SANTA SUSANNA