Empreses

Gynea centra el creixement exterior a l'Orient Mitjà

La farmacèutica especialitzada en obstetrícia planeja vendre en breu a l'Aràbia Saudita, el Pakistan i l'Iran

Gynea, un laboratori farmacèutic centrat en la salut de la dona en totes les etapes de la vida, vol ampliar el seu negoci internacional. El pla a curt termini és obrir mercat en països com ara l'Aràbia Saudita, el Pakistan o l'Iran. Ara per ara, Gynea ven a l'estranger el 5% del total de la seva producció i és present a Algèria, el Marroc, Turquia i l'ex-Unió Soviètica, entre altres, amb el suport de socis locals. La firma, amb seu a Palau -solità i Plegamans (Vallès Occidental), va engegar fa cinc anys el procés de registre de fàrmacs en nous mercats. Miquel Àngel Losada, director científic de la companyia, explica que, tot i que és un procés lent, donar un impuls a la internacionalització és un camí que ja no té marxa enrere.

Gynea preveu centrar els esforços comercials internacionals en la línia Gestagyn i Melagyn, els dos productes de desenvolupament propi i els que més valor proporcionen a la firma. El primer són complements de micronutrients per a l'etapa de preconcepció, la de l'embaràs i l'alletament, i el segon, un gel d'higiene íntima.

Losada explica que a més de l'expansió internacional la companyia aspira a consolidar una línia nova per a pediatria i a més a més augmentar la presència en farmàcia mitjançant una gamma de productes propis nous. “Volem estar a prop de les farmàcies perquè són bons prescriptors”, explica Losada.

Gynea, creada fa onze anys, es va estrenar amb el llançament de Melagyn, un gel d'higiene íntima pioner perquè era de recomanació mèdica i es fabrica amb extractes vegetals que eviten les recaigudes en infeccions vaginals provocades per fongs. “És un producte que amb més de deu anys en el mercat continua creixent”, diu Losada.

Després de Melagyn, la firma es va centrar en l'obstetrícia. Van llançar el primer complement polivitamínic per a la dona embarassada, amb DHA (àcids grassos de la família omega 3). Des d'aleshores han anat desenvolupant aquesta línia de producte i subdividint-la en l'etapa preconcepcional -femenina i masculina, perquè ajuda a millorar la qualitat espermàtica-, durant el temps de l'embaràs i després, en l'alletament. El valor d'aquests fàrmacs és que, com explica Losada, hi ha moments crítics a la vida en què la manca de certs nutrients pot afectar la permanència de patologies cròniques.

Dels 18 productes que tenen en cartera, la línia Gestagyn representa el 70% del negoci. I les previsions són seguir creixent. A més a més, el seu pipe line està format per productes de diferents perfils com els de dermocosmètica, complements de la dieta, medicaments no finançats i també de finançats.

La companyia, que destina un 15% de la seva facturació a R+D, ha estat la primera a investigar els efectes de la ingesta de DHA en la qualitat de l'esperma i, a més, fa tres anys que va substituir l'ús d'oli de peix -que és la font natural d'omega 3 però sovint està contaminat amb mercuri i pesticides- per un producte biotecnològic amb oli de microalgues del fons marí que no conté contaminants. La companyia va signar un acord d'exclusivitat amb un fabricant de microalgues, que li proporciona la matèria primera fermentada.

Losada avança que per a enguany esperen facturar 12 milions d'euros, dos milions i escaig més que l'any passat. Fins al mes de juny ja han registrat un creixement del 30% i la plantilla, un 10%.

Facturació

9 M€

Treballadors

50

Any de fundació

2000



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.