Economia

SEGRIÀ

Aitona crea la ruta turística de la fruita

La marca Fruiturisme segueix el model de les rutes del vi i de l'oli

Aitona és la pionera en la creació d'un producte de turisme gastronòmic vinculat a la fruita dolça. La marca Fruiturisme, que es va presentar ahir amb el suport de la conselleria d'Agricultura, posa a treballar empreses, ajuntament i veïns amb un objectiu comú: “crear fonts de riquesa per desenvolupar l'economia local”, segons l'alcaldessa, Rosa Pujol. A Aitona es produeixen anualment 60.000 quilos de fruita dolça, sobretot préssecs, nectarines i préssecs xatos.

Amb la iniciativa es vol atraure visitants a partir de gastronomia elaborada amb aquestes fruites i la conveniència de menjar-ne. Així, es crearà “la ruta agroalimentària del préssec i la nectarina” i “la diada de la fruita dolça”. Es promocionarà l'agroturisme, així com visites al paisatge de regadiu i secà, especialment bonic durant la primavera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

La Xina endarrereix l’edat de jubilació per primer cop des del 1978

barcelona
economia

Un 50% dels participants en els plans d’ocupació, troben feina en sis mesos

Barcelona

El Grup Refrica-Fritecno s’expandeix amb la compra de Frinco

FORNELLS DE LA SELVA
estats units

Els treballadors de Boeing als EUA van a la vaga, la primera en setze anys

barcelona
economia

L’economia catalana creix un 3 % gràcies a la demanda interna

barcelona
economia

El BCE abaixa els tipus un 0,25% per segona vegada aquest any

barcelona

La tercera edició de la iniciativa «Beu-te el museu» uneix dotze cellers i dotze museus

girona

Augment salarial i millors horaris pels 130 empleats d’Autobusos de Lleida

LLEIDA
economia

ATL obté un préstec del BEI de 360 milions d’euros per millorar les plantes potabilitzadores

Cardedeu