Economia

empresa

Joguines creades a Girona, a la Cinquena Avinguda

Dos emprenedors reinventen una moto per a infants que incorpora la fusta i el disseny nòrdic, i ja n'han venut prop de 8.000 unitats

L'exporten arreu d'Europa, els Estats Units, el Japó i la Xina

Dos emprenedors gironins, Sergi Teixidó i Marc Castelló, han donat la volta al concepte de joguina i han creat una moto per a infants que s'allunya del plàstic i incorpora la fusta i els dissenys nòrdics. El nou disseny, que fa un any i mig que és al mercat, ja ha traspassat totes les fronteres i es troba en botigues d'Europa, els Estats Units, el Japó i la Xina.

Entre els llocs on es ven, figura la prestigiosa firma americana Fao Schwarz, amb botiga a la Cinquena Avinguda de Nova York. A finals d'any, ja se n'hauran venut prop de 8.000 unitats. Els dos emprenedors han batejat la seva particular aventura empresarial amb el nom de Glodos, i a la primavera del 2012 llançaran al mercat un caminador.

Reinventar conceptes

Ara fa tres anys, Teixidó i Castelló van crear la marca Glodos. Tots dos provenien del treball en el sector de la puericultura i les joguines, i des del principi ja van tenir clar quin era l'enfoc que volien donar a l'empresa. “Volíem reinventar els conceptes existents, perquè tot aquest món està farcit de productes de plàstic i hi ha moltes possibilitats de mercat”, va explicar Sergi Teixidó. El primer projecte de l'empresa va ser crear un nou concepte de moto per a infants. Després d'un any i mig d'esbossos, prototipus i proves, aquesta empresa gironina, amb seu a les Planes d'Hostoles (la Garrotxa), va llançar la seva primera joguina al mercat. La moto, que es va batejar amb el nom de Bit Bike, combina “el disseny nòrdic amb la inspiració mediterrània”, tal com destaca Teixidó. Concebuda a partir de línies suaus, està feta amb fusta, alumini i plàstic dur, i permet que els nens puguin “desenvolupar actituds psicomotrius, perquè la posició en què es troba l'infant quan està sobre la moto és diferent de la convencional”, ha explicat l'empresari.

Els dos socis de Glodos van presentar la moto en diverses fires del sector, on la joguina va tenir molt bona acollida. “Ens ha costat molt obrir mercat amb un sol producte, però a finals d'aquest 2011 comptem que haurem venut 8.000 unitats de la Bit Bike”, avança Teixidó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.