Economia

comerç

‘Ceràmica de la Bisbal', una marca personalitzada

L'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà presenta als productors i venedors de ceràmica la marca amb distintiu d'origen protegit de la UE

Comença una campanya de promoció del projecte

L'Ajun­ta­ment de la Bis­bal d'Empordà ha pre­sen­tat aquesta set­mana a pro­duc­tors i vene­dors de ceràmica el pro­jecte de marca Ceràmica de la Bis­bal, un dis­tin­tiu d'ori­gen pro­te­git en l'àmbit de la Unió Euro­pea que per­metrà indi­vi­du­a­lit­zar, per­so­na­lit­zar i reconèixer els pro­duc­tes de ceràmica ela­bo­rats a la Bis­bal i als pobles de la seva àrea d'influència. La pre­sen­tació als empre­sa­ris és un pas més d'aquest pro­jecte, que es remunta al 2010 i que té com a objec­tiu prin­ci­pal reva­lo­rar els pro­duc­tes autòctons i dis­tin­gir-los de la resta. Això estarà regu­lat per un con­sell regu­la­dor inte­grat per l'alcalde i el regi­dor de Pro­moció de la Ciu­tat, Òscar Apa­ri­cio i Xavier Dilmé, res­pec­ti­va­ment, i els tècnics de l'àrea, Daniel Saba­ter i Xavier Rocas, i els repre­sen­tants dels sec­tors pro­duc­tiu i comer­cial Jordi Tray­ter i Laura Matas, res­pec­ti­va­ment.

Una vin­tena de pro­duc­tors i una quin­zena de comer­ci­ants van assis­tir dimarts a la pre­sen­tació de la marca, i el regi­dor de Pro­moció els va enco­rat­jar a “anar aga­fats de la mà i tre­ba­llar con­jun­ta­ment” en un pro­jecte que “convé a pro­duc­tors, vene­dors i també a la ciu­tat, ja que la ceràmica con­ti­nua sent un ele­ment dife­ren­ci­a­dor”, va dir Dilmé.

Per difon­dre la marca, l'Ajun­ta­ment de la Bis­bal desen­vo­lu­parà durant tot aquest any una cam­pa­nya de pro­moció i difusió, finançada en un 70% pel fons del Ser­vei Públic d'Ocu­pació Esta­tal del Minis­teri de Tre­ball i Immi­gració. La cam­pa­nya anirà a càrrec de Plu­ral Comu­ni­cació, està actu­al­ment en fase prèvia d'estudi i començarà el mes d'abril, amb un pres­su­post una mica supe­rior als 17.000 euros.

LA DATA

02.06.10
L'Ajuntament
obté la llicència per al distintiu d'origen protegit en l'àmbit de la Unió Europea de la marca.

LA FRASE

La marca ha de ser un valor afegit, un distintiu de qualitat que oferim al consumidor
Xavier Dilmé
regidor de promoció econòmica de la bisbal d'empordà

Amb logotip propi

L'adhesió dels empresaris al projecte, impulsat conjuntament pel consistori, l'Associació d'Empresaris Artesans Ceramistes de la Bisbal i Comarca i l'Associació de Comerciants de l'Aigüeta, representa que els productes hauran de ser distribuïts al mercat amb el logotip associat a la marca, que també serà a l'etiquetatge i l'embalatge. Així, s'hauran de marcar tant els productes de ceràmica artística i decorativa, com els de terrissa, rajoleria, material de bòbila i revestiments i paviments. Els comerços, per la seva part, hauran de comunicar al consumidor quins són aquests productes amb marca d'origen a través d'una identificació dels articles en els establiments.

Els productes de ceràmica que podran formar part del projecte podran estar elaborats no només a la Bisbal d'Empordà, sinó també en els municipis de la seva àrea d'influència, com ara Cruïlles, Monells, Sant Sadurní de l'Heura, Corçà, Forallac, la Pera, Rupià, Foixà, Ultramort, Serra de Daró, Gualta, Fontanilles, Ullastret, Parlavà, Palau-sator, Pals i Torrent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.