Empreses

futureco bioscience

Futureco busca socis per accelerar la unitat de recerca

Una empresa japonesa està interessada a invertir en la pime de biofertilitzants i biopesticides

L'objectiu de la firma és créixer amb els biopesticides, un producte en auge

La biotecnològica Futureco Bioscience va començar a investigar en biopesticides fa deu anys, un mercat que ara està en alça i en el qual la firma catalana és una experta. Per no perdre pistonada, i tenint en compte que les multinacionals comencen a entrar en el sector, l'empresa familiar està buscant socis per accelerar la recerca i fer créixer el departament de R+D. “Tenim una capacitat d'inversió limitada i ara necessitem capital per augmentar personal i tirar endavant nous projectes”, explica el biòleg i director general de la companyia, Rafael Juncosa. Per això, Futureco Bioscience, que factura nou milions d'euros i exporta el 90% de les seves vendes, està estudiant l'oferta d'una multinacional japonesa que vol invertir en la pime catalana per ajudar-la a tirar endavant els sis o set productes de nutrició i protecció vegetal que tenen en diferents fases de desenvolupament.

L'objectiu de FuturecoBioscience és créixer en la comercialització de biopesticides i aconseguir que en quatre anys aquesta línia de negoci suposi el 35% de la facturació. Ara per ara l'activitat principal de la firma són els biofertilitzants, d'on prové el 85% del total de vendes, que creixen cada any entorn del 35% gràcies en bona part a l'exportació a 25 països i al posicionament en mercats emergents com el Brasil. L'empresa té companyies filials a Xile (Futureco Amèrica) i al Marroc (Futureco Maghreb). En el mercat asiàtic, Futureco Bioscience té un acord amb una firma japonesa per registrar un biopesticida al país nipó i des d'allà introduir-se al mercat xinès i a Corea del Sud.

El principal fre de la companyia, però, a més de la necessitat de més capital per invertir, és la lentitud en els tràmits de registre dels productes, que fa que el procés per vendre a altres països s'allargui anys, com passa als Estats Units. Malgrat això, Juncosa confia en el creixement de les vendes a Amèrica del Nord, on la firma comercialitza biopesticides des de fa cinc anys. Quant al mercat espanyol, Futureco Bioscience hi consolida resultats i ha canviat la seva política de distribució: ara té un únic distribuïdor que els comercialitza el producte a tot l'Estat en comptes de dependre de diferents socis locals.

MÉS CAPACITAT.

Per donar resposta a l'expansió internacional, fa poc la firma va invertir 1,5 milions en una nova seu a Olèrdola (Alt Penedès). Amb l'actual planta de 2.300 metres quadrats Futureco Bioscience ha triplicat la capacitat productiva i ha multiplicat per quatre la dimensió del departament de R+D. La biotecnològica va ser de les primeres companyies europees a descobrir que els aminoàcids i els organismes biològics, com bacteris o fongs, podien ser més efectius com a nutrients i com a actius contra les plagues que els fertilitzants i pesticides d'origen químic, una trajectòria que ara els dóna un avantatge competitiu al mercat.

Malgrat que els biofertilitzants i els biopesticides són més cars que els productes químics, Juncosa destaca que “els consumidors volen comprar productes que deixin pocs residus” i que cada cop hi ha una aposta més forta de la societat cap a una agricultura rendible i respectuosa amb el medi ambient. Uns canvis de tendència que volen el seu temps però que juguen a favor d'aquesta pime catalana.

Facturació

9 M€

Treballadors

27

Any de fundació

1993

Futureco Bioscience és una firma biotecnològica de biofertilitzants i biopesticides que exporta el 90% de les seves vendes. L'empresa familiar ha inaugurat nova seu a Olèrdola (Alt Penedès).
esperit visionari

“No em treguis res bio!”

Futureco Bioscience, firma de biofertilitzants i biopesticides, es va crear fa 20 anys amb un esperit innovador d'aposta per l'economia verda. “El negoci llavors era una mica visionari”, explica el director general, Rafael Juncosa, que recorda que quan anaven a vendre el producte portaven el catàleg en paper reciclat de l'època -de color grogós- i els clients els deien que compressin paper nou. “Parlar de productes verds sonava estrany. Ens deien: «A mi no em treguis res bio!»”, diu Juncosa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.