Empreses

futureco bioscience

Futureco busca socis per accelerar la unitat de recerca

Una empresa japonesa està interessada a invertir en la pime de biofertilitzants i biopesticides

L'objectiu de la firma és créixer amb els biopesticides, un producte en auge

La biotecnològica Futureco Bioscience va començar a investigar en biopesticides fa deu anys, un mercat que ara està en alça i en el qual la firma catalana és una experta. Per no perdre pistonada, i tenint en compte que les multinacionals comencen a entrar en el sector, l'empresa familiar està buscant socis per accelerar la recerca i fer créixer el departament de R+D. “Tenim una capacitat d'inversió limitada i ara necessitem capital per augmentar personal i tirar endavant nous projectes”, explica el biòleg i director general de la companyia, Rafael Juncosa. Per això, Futureco Bioscience, que factura nou milions d'euros i exporta el 90% de les seves vendes, està estudiant l'oferta d'una multinacional japonesa que vol invertir en la pime catalana per ajudar-la a tirar endavant els sis o set productes de nutrició i protecció vegetal que tenen en diferents fases de desenvolupament.

L'objectiu de FuturecoBioscience és créixer en la comercialització de biopesticides i aconseguir que en quatre anys aquesta línia de negoci suposi el 35% de la facturació. Ara per ara l'activitat principal de la firma són els biofertilitzants, d'on prové el 85% del total de vendes, que creixen cada any entorn del 35% gràcies en bona part a l'exportació a 25 països i al posicionament en mercats emergents com el Brasil. L'empresa té companyies filials a Xile (Futureco Amèrica) i al Marroc (Futureco Maghreb). En el mercat asiàtic, Futureco Bioscience té un acord amb una firma japonesa per registrar un biopesticida al país nipó i des d'allà introduir-se al mercat xinès i a Corea del Sud.

El principal fre de la companyia, però, a més de la necessitat de més capital per invertir, és la lentitud en els tràmits de registre dels productes, que fa que el procés per vendre a altres països s'allargui anys, com passa als Estats Units. Malgrat això, Juncosa confia en el creixement de les vendes a Amèrica del Nord, on la firma comercialitza biopesticides des de fa cinc anys. Quant al mercat espanyol, Futureco Bioscience hi consolida resultats i ha canviat la seva política de distribució: ara té un únic distribuïdor que els comercialitza el producte a tot l'Estat en comptes de dependre de diferents socis locals.

MÉS CAPACITAT.

Per donar resposta a l'expansió internacional, fa poc la firma va invertir 1,5 milions en una nova seu a Olèrdola (Alt Penedès). Amb l'actual planta de 2.300 metres quadrats Futureco Bioscience ha triplicat la capacitat productiva i ha multiplicat per quatre la dimensió del departament de R+D. La biotecnològica va ser de les primeres companyies europees a descobrir que els aminoàcids i els organismes biològics, com bacteris o fongs, podien ser més efectius com a nutrients i com a actius contra les plagues que els fertilitzants i pesticides d'origen químic, una trajectòria que ara els dóna un avantatge competitiu al mercat.

Malgrat que els biofertilitzants i els biopesticides són més cars que els productes químics, Juncosa destaca que “els consumidors volen comprar productes que deixin pocs residus” i que cada cop hi ha una aposta més forta de la societat cap a una agricultura rendible i respectuosa amb el medi ambient. Uns canvis de tendència que volen el seu temps però que juguen a favor d'aquesta pime catalana.

Facturació

9 M€

Treballadors

27

Any de fundació

1993

Futureco Bioscience és una firma biotecnològica de biofertilitzants i biopesticides que exporta el 90% de les seves vendes. L'empresa familiar ha inaugurat nova seu a Olèrdola (Alt Penedès).
esperit visionari

“No em treguis res bio!”

Futureco Bioscience, firma de biofertilitzants i biopesticides, es va crear fa 20 anys amb un esperit innovador d'aposta per l'economia verda. “El negoci llavors era una mica visionari”, explica el director general, Rafael Juncosa, que recorda que quan anaven a vendre el producte portaven el catàleg en paper reciclat de l'època -de color grogós- i els clients els deien que compressin paper nou. “Parlar de productes verds sonava estrany. Ens deien: «A mi no em treguis res bio!»”, diu Juncosa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona
economia

Puig s’estrena a borsa amb una pujada superior al 4%

barcelona