Empreses

Rosita Food inicia amb el Brasil l'exportació dels seus xurros gurmet

Estudia el mercat de l'Amèrica del Sud, el nord i l'Est d'Europa per créixer a l'exterior. Vol arribar a facturar 8 milions d'euros

La seva producció és d'una tona diària però volen arribar a fer-ne 8
L'empresa obrirà una franquícia a l'Ametlla del Vallès i 5 a Madrid

Els xurros no han gaudit mai de gaire bona reputació. D'una cosa mal feta i destralera, se'n diu “un xurro” i d'allò que es pot fer amb facilitat, se'n diu que es fa “com xurros”. Però fer un producte de qualitat no és tan fàcil com sembla.

L'empresa Rosita Food ha demostrat que el xurro de gamma alta, el xurro gurmet, existeix, i des de final del 2009, comercialitza la seva extensa gamma de productes (dolços i salats) a diverses cadenes de restauració i hostaleria de luxe de Barcelona. La història i tradició familiar es remunta al 1962, però l'embranzida industrial i comercial tot just comença ara.

“El nostre producte no té res a veure amb els xurros i les porres que s'han fet fins ara, les que regalen d'oli. El nostre xurro es fregeix en oli d'oliva d'alta qualitat, no degota ni embruta perquè no absorbeix l'oli i es fa amb una selecció de farines, sense afegir cap tipus d'additiu ni espessidor al producte”, explica Rafael Jurado, director general de la companyia i tercera generació d'una família que es va dedicar durant anys al negoci de la xurreria. La família té punts de venda al públic a Granollers (plaça Porxada) i a Mataró.

De fet, l'empresa comercialitza en el sector d'Horeca i el sector gurmet, una línia de producte clàssic (xurros i porres clàssics, xurros coberts de xocolata i farcits de crema...) i una línia de fusió, en què innova amb el producte i que ha estat molt ben rebut per l'alta hostaleria (xurros farcits de formatge de cabrales, porres amb sal de Maldon, xurros farcits de poma amb foie gras, ibèric o sobrassada...) De fet, la versatilitat del producte és infinita, s'adapta tant com vol al client i podríem dir que a Rosita Food fan xurros i porres “a mida”.

Ara a l'empresa, amb seu a Granollers, preparen la internacionalització dels seus productes i començarà l'exportació al Brasil a l'octubre, segons explica el director de franquícies i expansió, Luis A. Saldaña. L'empresa subministrarà el producte per a un client local que té més de cent franquícies a càrrec seu i l'adaptarà als gustos dels consumidors brasilers, molt més avesats als productes extremadament dolços. A més, la companyia té la mirada fixada en els països escandinaus, de l'Est d'Europa i l'Amèrica del Sud i ha establert contactes amb empresaris de l'Argentina i Mèxic. La seva voluntat és començar a atraure clients a partir de la participació en les principals fires del sector.

Així doncs, en el pla d'expansió de Rosita Food s'hi preveu fer una inversió en els propers dos exercicis de prop de 900.000 euros, segons expliquen els directius, que confien en més que doblar la plantilla (que ara per ara és de 8 treballadors) en aquest període.

“L'expansió es farà de totes totes, i depenent de si trobem finançament a partir d'algun inversor extern o no, es farà amb més o menys rapidesa”, explica Saldaña que, amb tot, no veu descabellat prescindir del capital extern i escometre el pla amb recursos propis.

franquícies.

Rosita Food també ha començat a explotar el sistema de comercialització de la marca i el producte a través de franquícies, amb el segell Raphaelos. En aquest sentit, Jurado explicava que ja tenen l'acord per obrir una franquícia a l'Ametlla del Vallès, i cinc més a Madrid, a càrrec d'un únic propietari. “Es tracta de franquícies córners de xocolateria i xurreria on se servirà el nostre producte final, que ja està manipulat. El nostre producte és fresc ultracongelat i només necessita ser descongelat per poder-se menjar”, explica Jurado.

Els directius i socis de la companyia confien que el seu sistema de franquícia és prou atractiu per poder-se'n esperar una expansió ràpida. “La inversió necessària oscil·la entre els 60.000 i els 80.000 euros”, diu Jurado, “i no necessita gaire estructura de personal, perquè són córners de menjar per emportar”, puntualitza Saldaña.

“A més, la qualitat del producte és extraordinària i els clients, tan bon punt ho proven, estan segurs de l'èxit”, segons Saldaña.

Actualment la producció es fa entre Granollers i Lliçà de Vall, i arriba a la tona diària, però la companyia s'unificarà en un únic centre de treball i estudia diversos emplaçaments, entre els quals una nau industrial a l'Ametlla del Vallès. La intenció és traslladar-s'hi aquest últim trimestre de l'any, tenint en compte que la temporada forta de venda del producte arrenca a mitjan novembre i s'allarga justament durant els mesos més freds de l'any. L'objectiu és arribar a fer fins a vuit tones diàries de productes en un termini curt de temps.

vendes.

Pel que fa referència a la facturació, l'any 2011 la unitat de negoci principal de Rosita Food va ser la línia de degustació a la cafeteria amb una facturació de 220.000 euros i la previsió de tancament de l'exercici en curs arriba als 450.000 euros. Els plans de l'empresa preveuen assolir una facturació de fins a vuit milions d'euros durant el tancament de l'exercici del 2014, segons explica Moisés Vázquez, que és el seu director comercial. La producció també creixeria des de la tona diària de producte, fins a les vuit tones al dia.

La història de Rosita Food es remunta a l'any 1962 però no és fins a final del 2009 quan la tercera generació familiar desenvolupa un producte ultracongelat que es pot industrialitzar i comercialitzar com a cinquena gamma al canal Horeca i gurmet. S'inicia així un projecte d'expansió nacional i internacional liderat pel seu gerent, Rafael Jurado.
Facturació
450.000
Treballadors
8
Any de fundació
1962


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
amèrica del sud

L’Argentina es paralitza en la segona vaga general contra Milei

barcelona
Economia

El Sabadell respon: Denuncia el BBVA a la CNMV per vulnerar la llei d’OPAs

barcelona
VIDRERES

L’àrea d'economia va gestionar 67 ofertes de feina el 2023

VIDRERES
Consolidar un monopoli?
l’anàlisi

Consolidar un monopoli?

economia

OPA hostil del BBVA al Sabadell amb acomiadaments

madrid
economia

Rebuig frontal a una OPA que es cola en la campanya

barcelona
Alemanya

Protesten contra l’ampliació d’una fàbrica de Tesla

Barcelona

Un centenar de professionals, en la VI Jornada d’Auditoria i Comptabilitat

girona
economia

Arxivada la segona causa contra Shakira per frau fiscal

barcelona