Empreses

JDJ Serigrafos renova tecnologia i aposta per obrir delegació a França

L'empresa adquirirà maquinària per oferir qualitat digital fotogràfica. El 2001 facturava 800.000 euros i ara, 7 milions

L'empresa espera doblar la producció i poder començar a vendre a Europa
No hem parat d'invertir per poder estar a primera línia

Tradició i modernitat expliquen l'èxit de l'empresa familiar JDJ Serigrafos, ubicada des de l'any 2001 a Ripollet i que dóna tot tipus de serveis d'impressió, ja sigui en serigrafia, offset o digital, i que, a més, està especialitzada en la fabricació de grans formats per a punts de venda i exteriors. La seva aposta per “no parar d'invertir per ser a primera línia” és el que ha portat la companyia a ser entre les tres primeres del sector de l'Estat espanyol, explica Alberto García, director comercial i de màrqueting, amb un volum de facturació que arriba als 7 milions d'euros quan l'any 2001 el van tancar amb 800.000 euros.

La clau que els ha permès mantenir-se al capdamunt és l'aposta tecnològica. El juny del 2010 van ser la primera empresa catalana del sector, i la segona a Europa, que va adquirir màquines digitals d'alta producció i capacitat (la Rho 1000 i la Rho 320R), amb una velocitat d'impressió de 800 m²/hora que els permet entregar material en 24 o 72 hores. Ja aleshores van revolucionar el mercat invertint 1,5 milions “amb recursos propis i sense finançament” d'entitats d'estalvi i ara tornaran a ser pioners, ja que seran els primers del món a actualitzaran la Rho 1000 perquè pugui oferir qualitat digital fotogràfica i, a més, n'adquiriran una altra que els permetrà doblar la producció. I com explica García, aquesta no serà l'única inversió, ja que també incorporaran una estampadora digital al juliol. De fet, la modernització tecnològica és una característica que JDJ ha potenciat en els darrers deu anys, en què en total ha incorporat fins a sis màquines noves.

Tota aquesta inversió els permet oferir un servei global des de la preimpressió fins a l'acabat del producte, amb el corresponent estampat, encapsat, etiquetat, encolat, etcètera, i la seva distribució. En un any l'empresa produeix fins a 3.800.000 m² de material imprès –850 camps de futbol impresos en paper– per a 1.600 campanyes publicitàries. Entre la seva cartera de 150 clients n'hi ha una trentena de més forts, entre el quals hi ha Banc Sabadell, Damm, el grup Mahou-San Miguel, Inditex o Azko Nobel Coatings, per als quals fa cartells per a mobiliari urbà i centres comercials, tanques publicitàries, retroil·luminats, lones de seguretat, banderoles, estands, vinils o publicitats per a aparadors, entre altres. “Donem un valor afegit als clients”, que de moment es tradueix en la seva fidelització malgrat que l'actual crisi ha comportat que comprin menys. Amb tot, no ha sigut fins aquest darrer anys que han baixat una mica la facturació, que havia arribat a pujar fins als 10 milions, però García assegura que amb la nova aposta tecnològica aniran un pas endavant respecte a la competència i espera poder tornar a repuntar l'any que ve.

EXPANSIÓ CAP A EUROPA.

Són precisament aquestes bones perspectives de futur per consolidar al 100% els nivells de facturació i rendibilitat a l'Estat espanyol les que possibilitaran que JDJ faci el salt a Europa. El primer destí, en un marge d'un o dos anys, serà França. L'objectiu és obrir-hi una delegació comercial com la que tenen a Madrid i no una filial, ja que actualment ja hi tenen clients al sud i a París, i “si vénen aquí és perquè produïm més barat”. La intenció és potenciar els productes destinats als punts de venda i a la llarga volen anar-se expandint mica en mica i arribar als mercats de Londres, Alemanya i Holanda, aprofitant que ja produeixen per a algunes multinacionals.

En un sector en què en els darrers anys proliferen els micronegocis d'impressió digital de petit format, JDJ manté la part més professional i artesanal de la serigrafia amb una màquina multicolor única a Catalunya i de les quals només se'n troben tres o quatre a Madrid amb aquesta capacitat de producció. L'empresa tampoc no ha parat d'incorporar personal en els últims anys, malgrat la crisi, fins arribar a una plantilla de quaranta treballadors quan el 2001 n'eren una dotzena.

La direcció general segueix a mans de Juan García Tripero –escollit millor professional de la impressió de l'any 2012–, fundador de la companyia l'any 1974 amb dos socis més quan l'empresa on treballava va fer el que aleshores es coneixia com a suspensió de pagaments. Els tres van muntar JDJ Serigrafos en una antiga vaqueria de Sant Adrià de Besòs i posteriorment es van traslladar a la Via Trajana de Barcelona, on van passar d'una planta a dues. Des de petits els fills de Juan García han après l'ofici, primer treballant-hi a l'estiu i passant per “tots els departaments i feines que es podien fer”, explica l'Alberto. El seu germà gran, Juan Manuel, és el director de Producció i la seva germana, Ana, s'encarrega de les finances de l'empresa. La nova generació va seguir amb el compromís de tirar endavant l'empresa perquè “ho portem als gens” i van fer l'aposta per traslladar-se a Ripollet el juliol del 2001, invertint 1,6 milions en la planta de 2.450 m² que van ampliar 1.500 m² més el juny del 2012.

L'empresa treballa amb productes respectuosos amb el medi ambient i fa una gestió totalment regulada dels residus que genera. A més, explica García, utilitzen els materials, com ara les tintes, que recomanen els fabricants de la maquinària i treballen exclusivament amb proveïdors amb certificació mediambiental.

Facturació
7 M€
Treballadors
40
Any de fundació
1974


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.