Capsa vol duplicar la facturació amb una nova caixa de cartró
La firma de Canet de Mar lidera el mercat de capses per a la indústria ‘self-storage' i patenta a escala internacional un embalatge per al sector professional
Capsa Packaging és una empresa familiar que fa quinze anys que treballa en l'embalatge de cartró ondulat. La seva trajectòria li ha permès obrir-se camí en el negoci del packaging en diferents sectors d'activitat. Des dels seus inicis aquesta va ser la principal línia de negoci, oferir solucions a d'altres empreses per a l'enviament dels seus productes.
Actualment l'empresa lidera el mercat de capses de cartró dissenyades especialment per als punts de venda de les cadenes especialitzades en el lloguer de trasters, la indústria del self storage. En aquest mercat, s'han posicionat, tant a l'Estat espanyol com a França, on va començar a exportar fa quatre anys, la seva Capsa Plus, un producte dissenyat per a l'emmagatzematge. A més, són distribuïdors exclusius per a Europa de l'empresa americana, especialitzada en self-storage, Chateau Products, líder del sector en el seu país.
L'empresa torna a apostar pel sector professional amb el disseny d'una nova capsa de cartró, la Capsa 2in1Plus, que es presentarà properament al Saló Internacional de Logística de Barcelona.
PLA D'EXPANSIÓ.
Amb aquest nou producte l'empresa confia duplicar la facturació que l'any passat va ser d'1,5 milions d'euros. “Fins ara hem crescut a poc a poc preparant-nos per revolucionar el mercat amb aquesta caixa. Estem a punt per sortir a vendre”, apunta. Hi ajudarà el fet que hagin aconseguit la patent internacional.
exportació.
L'empresa ha signat una joint-venture amb un fabricant de caixes de cartró de Barcelona que li permet controlar tot el procés de producció. “Així podem ser més competitius i assegurar el nostre nivell de qualitat”, explica el gerent.
professionalització
Les previsions per als anys vinents és ampliar les vendes en aquest sector industrial que es vol potenciar ara. Això, en l'àmbit internacional, planteja la possibilitat d'arribar a acords amb productors locals de caixes de cartró en aquests països estrangers i explotar les patents en els més de 25 països en què està concedida, per no perdre el control del producte i ser al mateix temps més competitius. Capsa Packaging també té previst obrir d'aquí a unes setmanes la botiga virtual, que passarà a ser un nou canal de venda on confia també augmentar la facturació.
Una altra de les línies de negoci de Capsa, més enllà del mercat que lidera de la indústria dels trasters, és la distribució dels seus productes a través de grans cadenes de bricolatge com Leroy Merlin o Servei Estació. La inclusió dels productes Capsa en els lineals dels 52 centres de Leroy Merlin a Espanya va ser un dels factors que, juntament amb les exportacions, va permetre a l'empresa incrementar la seva facturació d'un 40% durant l'any 2012.
Capsa Packaging també té una divisió especialitzada en el disseny i producció de mobiliari, expositors i elements decoratius per a esdeveniments, congressos o fires. La firma ha col·laborat amb esdeveniments com Little Barcelona o el Barcelona Design Week. “El component de disseny és molt important a Capsa i volem transmetre-ho en tot el que fem” afirma López.
Facturació
1,5 M€
Treballadors
14
Any de fundació
1998
Capsa vol duplicar la facturació amb una nova caixa de cartró