Miquel Alimentació Grup redissenya la seva estructura
Transforma l'organització amb l'objectiu d'impulsar la reflexió estratègica de cadascuna de les ensenyes del grup
Miquel Alimentació Grup, presidit per Ramon Miquel Ballart, ha reforçat el comitè executiu actual amb la creació d'una nova àrea executiva de desenvolupament de negoci, liderada per Belarmino Doce i que tindrà l'objectiu d'“impulsar la reflexió estratègica per a cadascuna de les ensenyes del grup”. A la direcció executiva comercial s'hi incorpora Francesc Pallarès. La companyia ha optat també per separar les adreces executives d'organització i sistemes i logística i ha regionalitzat l'àrea d'operacions, dividint-la territorialment en sis zones liderades per directors regionals i englobant sota aquestes zones les diferents línies de negoci. La transformació organitzativa respon a un procés de reflexió des del punt de vista global de la companyia, amb la finalitat d'alinear l'organització a l'estratègia del grup definida per als anys vinents, que persegueix un millor servei cap als clients, una optimització de tota la cadena de valor i la focalització en negocis estratègics. La nova estructura “potenciarà la construcció d'un model en línia amb la missió i visió de companyia, garantint el posicionament de les seves ensenyes, la transversalitat de les operacions i la descentralització de decisions”.
Miquel Alimentació és la primera empresa del sector majorista de la distribució alimentària a l'Estat espanyol. Amb un volum de negoci de 1.000 milions d'euros, centra la seva activitat majorista a través de la seva línia de 56 autoserveis a l'engròs (cash-and-carry) GM Cash Gros Mercat, en la venda a la restauració organitzada amb la divisió Miquel Food Service, la línia d'importació i exportació, i la venda a l'engròs a detallistes, cadenes independents i distribuïdors. L'empresa disposa també d'una cadena de més de sis-cents supermercats amb les ensenyes Suma i Spar.