Economia

Llanars (El Ripollès)

Lluita per mantenir el caixer

L'Ajuntament reté el servei però tanquen l'oficina

Sant Aniol de Finestres no se'n surt

Llanars, a la Vall de Camprodon, és un dels municipis de muntanya gironins que ha salvat el servei bancari pels pèls. L'oficina de Caixa de Girona es va reconvertir en una de La Caixa, i després la van tancar. L'Ajuntament, però, va pressionar l'entitat perquè, com a mínim, hi deixés operatiu el caixer, cosa que finalment va aconseguir. Segurament hi va ajudar el fet que sigui l'únic caixer que hi ha entre Sant Pau de Segúries i Setcases –si no es vol entrar al centre de Camprodon– que és una ruta molt utilitzada a l'hivern pels qui van a esquiar a Vallter 2000.

L'Ajuntament de Llanars ja va haver de lluitar, anys enrere, per no perdre l'atenció personal a l'oficina de Correus del municipi. El local es va tancar, fruit de la reestructuració que es va fer de tot el servei a l'Estat espanyol, però l'atenció amb el personal es va aconseguir mantenir reduint les hores a què s'hi podia accedir i cedint l'Ajuntament un local de les dependències municipals. Hi ha altres pobles del Ripollès que mai no han tingut servei bancari, com per exemple Toses. Els veïns d'aquest municipi s'han de desplaçar fins a Ribes de Freser per fer gestions.

A la Garrotxa els veïns de Sant Aniol de Finestres sí que s'han quedat sense aquest servei. No tenen ni caixer. Estan en aquesta situació des de fa un parell d'anys, quan el Banc Popular els va tancar l'oficina on enviava personal periòdicament, uns dies a la setmana.

A la comarca del Ripollès s'han produït casos de pèrdua d'altres serveis importants que en el seu moment van ser objecte de molta polèmica. Es tracta, per exemple, de la benzinera de la Collada de Toses.

Quan l'hotel i el restaurant van canviar de propietari, l'Ajuntament va fer tot els possibles perquè com a mínim s'hi mantingués un punt d'abastament de combustible sense personal i de pagament amb targeta. A Vallfogona de Ripollès van viure el mateix cas amb l'entrada en servei del sistema de túnels del Capsacosta i el desviament de la majoria de trànsit per la C-26, ara eix pirinenc, en detriment de l'antiga N-260.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga