Bona afluència de públic el primer dia a La Roca Village
Els visitants van omplir el complex comercial del Vallès Oriental en el seu debut com a centre que pot obrir tots els festius
No hi va haver, però, els col·lapses que hi ha els dissabtes
La Roca Village va aconseguir una afluència remarcable de públic en el primer festiu obert des de la declaració de la Roca del Vallès com a municipi turístic. Les estimacions definitives encara estan pendents i les primeres valoracions es basen en aspectes indirectes, com ara l'aparcament o els embussos de trànsit. Un indicador i l'altre assenyalen que l'afluència va ser constant, però sense les aglomeracions habituals d'un dissabte. Superiors, en canvi, a un dia de cada dia.
A les botigues, la visió era positiva. “Estem impressionats de la gent que tenim, perquè no se n'havia fet promoció”, explicava el director de l'establiment de Brooks Brothers al complex comercial, Toni Masana. “Ens ha sorprès la gent que ha vingut”, completa Cristina Esteban, subgerent de l'establiment de Hackett London. A totes dues botigues, estan pendents, encara, de l'evolució els propers festius. “S'ha de veure com es farà el màrqueting, si serà només estatal o també es buscarà el públic internacional”, explica Esteban. Serà el moment per determinar si es confirmen les previsions que la companyia ha aportat a les botigues que hi ha al complex comercial: que els diumenges es pot aconseguir un 12% de la facturació anual en cada establiment.
En aquest primer diumenge, la clientela va ser bàsicament autòctona, tot i que alguns visitants francesos hi van arribar amb els seus vehicles i hi havia uns pocs autocars d'operadors turístics (amb turistes taiwanesos i tailandesos).
“Pel que em comenta, l'empresa [Value Retail, propietària del complex] no esperava tanta gent”, revela l'alcalde de la Roca, Rafael Ros. La informació de la policia local de la Roca ratifica que l'arribada de clients va ser esglaonada. L'aparcament principal es va anar omplint, però quan es va decidir obrir un pàrquing suplementari, es va començar a buidar. D'altra banda, no es van produir retencions de trànsit, una situació habitual els dissabtes.
“En els propers mesos, s'haurà de veure si l'obertura en diumenge repercuteix sobre les vendes habituals de dissabte”, explica Ros, un dels impulsors de la declaració de la Roca com a municipi turístic i que treballa en el disseny d'una oferta vinculada al sector per treure profit de la possibilitat que es produeixin pernoctacions a la zona arran de l'obertura en diumenge del complex comercial. La Roca Village rep anualment 3,2 milions de visitants, però aquesta elevada atracció (que converteix l'outlet en una de les primeres destinacions turístiques a Catalunya) ha deixat poc profit a l'entorn.
Mentrestant, el petit comerç continua oposant-se a la declaració de municipi turístic i a l'obertura del centre comercial en festiu. Diumenge, el secretari general de la Confederació de Comerç, Emiliano Maroto, expressava “dubtes” sobre la intencionalitat de “l'error” comès per la Generalitat quan va desestimar fora de termini la petició de la Roca del Vallès per ser municipi turístic en unes declaracions a Catalunya Ràdio. La justícia ha considerat la petició de la Roca del Vallès justament pel silenci administratiu del govern de la Generalitat.
Un diumenge al Village
El temps va ser benigne amb La Roca Village en el primer festiu d'obertura. Al migdia, l'aparcament assenyala un primer símptoma: hi ha lloc per deixar el cotxe, però cal caminar per fer cap al complex comercial. Ja dins, un primer punt de vista. “Hi ha l'afluència d'un divendres”, explica el cambrer d'un dels bars. Una visió compartida pels botiguers consultats per aquest diari.
L'ambient és més familiar que el d'un dia habitual, quan els turistes predominen entre els clients. L'opinió general és positiva. “Tenim un dia més per venir i, com a consumidors, això ens va bé”, assenyala Javier Porras, que ha vingut des de Barcelona amb la seva família. Ha sabut per la ràdio que el complex obria i ha aprofitat per repetir visita a La Roca Village.
Pedro Carrillo, de Ripollet, al Vallès Occidental, també veu molt bé poder anar a l'outlet en diumenge, però pensa en els treballadors. “A nosaltres ens va bé; als treballadors, potser no tant. Espero que els tractin bé”, diu Carrillo.
Més que per boca-orella, l'obertura d'aquest diumenge s'ha conegut per l'orella. Concretament, per les notícies a la ràdio (i en altres mitjans de comunicació). Així se n'havia assabentat Mariona Dalmau, de Granollers, que també agraeix “tenir un dia més”, per anar de compres a La Roca Village. Aquesta vegada, ho fa acompanyada de la seva amiga Júlia Minguell, de Barcelona.
El públic estranger –a l'aparcament es veuen moltes matrícules franceses– arriba per casualitat. José Jiménez i la seva família, de Montpeller, han vingut per casualitat. “Hem passat el dissabte a Barcelona i, de tornada, ens hem aturat aquí. Hi havíem vingut més cops, però suposo que no en diumenge”, explica sorprès quan sap que és el primer festiu amb el complex obert.