Economia

JOAN CARLES FREAN

CAP D'EXPANSIÓ D'ALDI A CATALUNYA

“La política de l'Aldi és créixer”

El grup alemany ha obert fa poques setmanes tres supermercats a la demarcació i abans de final d'any n'obrirà dos més a la ciutat de Girona

El grup fa una aposta pels productors locals

La cadena d'alimentació i supermercats alemanya Aldi ha inaugurat aquests últims dies tres supermercats a la demarcació de Girona i abans de final d'any té previst obrir-ne dos més a la ciutat de Girona. “Estem activament buscant nous indrets on no som presents”, assegura Joan Carles Frean.

A l'Aldi aposten per les comarques gironines?
Des del 2002 l'Aldi és present al mercat estatal i a Catalunya particularment. De fet, la raó social de l'Aldi a l'Estat la tenim a Masquefa perquè Catalunya sempre ha estat una comunitat més avançada en el territori tant des del punt de vista del país com culturalment, i això fa que sigui més oberta a models de distribució comercial que nosaltres tenim a Europa, que és el descompte de qualitat. I dintre Catalunya sempre hem tingut clar que una de les zones de més expansió i assentament de l'Aldi havia de ser tant Girona capital com les comarques gironines, sobretot en aquelles zones que tinguin influència costanera.
Aquestes setmanes han obert tres supermercats?
Sí, a Figueres, Palamós i a l'Escala, que l'hem reobert. Això ha representat una inversió directa de 15 milions d'euros, i tot s'ha fet amb recursos propis i sense palanquejament financer. Cada botiga que obrim representa una inversió directa de cinc milions d'euros. Actualment tenim tretze supermercats a la demarcació.
Han previst fer més obertures?
Al setembre i al novembre vinent obrirem dos supermercats més a la ciutat de Girona. Estem activament buscant nous indrets on no som presents, com pot ser Torroella de Montgrí o la Bisbal.
A l'Aldi aposten per productors locals?
Una de les característiques de l'empresa és que a mesura que creixem i que obrim més botigues, consolidem la compra a productors locals. A la demarcació, per exemple, treballem amb Aigua de Vilajuïga, Cal Enric, Avícola Maria, Casa Bona, Inpanasa i GB Artesanos Gastronomicos SLU. Constantment busquem producte local perquè hi creiem i perquè és la manera d'acontentar al client.
El grup, però, també disposa de marca pròpia?
Tenim marques cedides pels fabricants a fi i efecte de poder vendre amb la mateixa qualitat o fins i tot superior, i controlant nosaltres tot el procés de fabricació. Així traslladem la qualitat del fabricant al consumidor i la tutela i la política de preus la portem nosaltres. Entre les nostres marques hi ha Milsani, GutBio, Biocura, Mildeen, Unamat o Tandil, d'entre d'altres.
Amb la crisi, l'Aldi havia aturat la seva expansió a Catalunya?
No, perquè per sort no hem estat preocupats pel requeriment de crèdit sinó per la convicció que havíem de ser presents a l'Estat i a Catalunya. I creixem tant ara com en els pitjors moments de la crisi. No hem variat ni un centímetre del que havíem previst. La política a l'Aldi és créixer i generar riquesa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.