La cooperativa de Riudecanyes absorbeix les de Vilanova d'Escornalbou i Duesaigües

Comercialitza l'oli, DO Siurana, amb la marca Escornalbou

La cooperativa de Riudecanyes produirà un total de 250.000 litres d'oli d'oliva, en funció de la campanya, que continuarà comercialitzant sota la marca Escornalbou. El director de la cooperativa, Josep Maria Serrat, fa veure que en la marca «s'hi senten representats» els productors dels tres termes, que provenen de l'antiga baronia d'Escornalbou. El molí de Riudecanyes rebia des de fa uns anys la producció d'olives de les dues cooperatives motiu de l'absorció, que representen el 15% del total de la producció. Els socis s'incorporen amb tots els drets i en aquest cas podran disposar dels serveis de la secció de crèdit. En la mateixa operació, la cooperativa de Riudecanyes ha absorbit la cooperativa de consum, que formaven els mateixos socis i que compartia junta rectora amb la cooperativa agrícola.

La cooperativa agrícola de Riudecanyes té el principal negoci en la venda d'oli embotellat, que ha aconseguit el reconeixement en fires i mercats internacionals. La qualitat s'ha premiat enguany amb la medalla de bronze de la fira de Moscou i la medalla de plata del concurs internacional L.A. County Fair Oils of the World, d'oli d'oliva verge extra. Josep Maria Serrat explica que un dels objectius és «obrir mercats» per vendre «la major part de la producció envasada» i evitar liquidar part de la campanya a granel, sistema amb què el soci rep un preu inferior. Les destinacions principals són els mercats de Rússia, els Estats Units i Holanda.

Nou molí d'oli

El nou molí d'oli és previst que sigui operatiu en campanya de l'oliva del 2010/2011. La cooperativa de Riudecanyes ha adquirit una finca rústica per construir-hi el molí, que actualment està al nucli de la població. El projecte, pressupostat en aproximadament un milió d'euros, està pendent de la tramitació de les llicències de construcció i l'activitat. Els socis van fer una inversió al 2002, amb l'adquisició d'una planta automàtica d'envasat d'oli. Josep Maria Serrat explica que la comercialització es «procura fer tota envasada, per aconseguir un preu millor als socis».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga