Economia

Empreses

Cervesa amb targeta

L'empresa Akrocard desenvolupa un sistema per a l'autoservei de cervesa amb targetes intel·ligents per evitar cues als establiments i incrementar les vendes

El dispositiu s'adapta a tots els assortidors i és autònom

Servir-se un mateix la cervesa als establiments i pagar la consumició amb unes targetes intel·ligents. Això és el que ha desenvolupat l'empresa de Vall-llobrega Akrocard, especialitzada en la fabricació de targetes amb xip integrat i tecnologia d'última generació. El nou dispositiu, anomenat Akrobeer, permet estalviar-se cues als establiments i incrementar les vendes, segons explica l'empresa en un comunicat, en què també constata que el dispositiu s'instal·la en cinc minuts, s'adapta a tots els assortidors existents i és totalment autònom. Tampoc és necessari, segons afirma, disposar de cap preinstal·lació automàtica perquè funciona de manera independent a qualsevol sistema de gestió de dades. Explica l'empresa que la idea de l'Akrobeer va néixer en la celebració de la creació d'un producte anterior –la Safe Keeper Card–, en què van fer llargues cues per adquirir cervesa; llavors, els responsables de l'empresa van tenir la idea de crear el dispositiu.

Per utilitzar-lo, només cal que els clients hagin comprat una targeta precarregada a la caixa del local, que té un cost a partir dels deu euros, i tot seguit ja es poden servir les consumicions acostant la targeta a la zona habilitada del dispensador. Així, un client pot servir-se la seva pròpia cervesa o la dels seus acompanyants sense que l'establiment hagi hagut de fer inversions en instal·lacions prèvies ni en sistemes informàtics costosos. Els dispositius que permeten aquest autoservei es venen a 150 euros als locals i se subministren targetes precarregades que van incloses en el paquet.

Akrocard calcula que els assortidors automatitzats permeten un autoservei de fins a 200 cerveses a l'hora i incrementar la facturació dels locals; a més, s'eviten cues, segons l'empresa de Vall-llobrega, que ja està fent demostracions del nou dispositiu en un show-room a la mateixa empresa adreçat a distribuïdors i fabricants. El primer prototip es va provar durant uns quants mesos en un bar restaurant i ara ja es comença a comercialitzar.

Akrocard és una empresa líder en la fabricació de targetes plàstiques i en targetes amb tecnologia d'última generació. Fabrica cinc milions i mig de targetes plàstiques al mes i factura 3 milions d'euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.