Noel fa una planta per fer créixer un 20% la producció
Entrarà en servei el 2015, en sortiran 15 milions de quilos d'elaborats carnis cada any i inclourà un centre logístic
Estarà ubicada darrere mateix de l'actual seu central del pla de Begudà
Noel ha començat a construir al costat de la seva seu central del pla de Begudà (Sant Joan les Fonts) una nova fàbrica de 18.000 metres quadrats, que, amb 25 milions, és la inversió privada més important d'aquest 2015 en el sector agroalimentari català. Les obres estaran enllestides l'any vinent i, un cop en marxa, la nova fàbrica tindrà capacitat per incrementar un 20% la producció actual a raó de 15 milions de quilos l'any d'elaborats carnis i augmentar un 10% el nombre de treballadors, que en conjunt sumen un miler. La inversió és de 24 milions d'euros, cosa que la situa com una de les inversions privades més important al país en el sector agroalimentari.
En concret, les noves instal·lacions serviran per ampliar la zona d'embotits curats i la secció de cuits de la fàbrica actual. Tindran 18.000 metres quadrats i s'han dissenyat com una fàbrica annexa a la seu principal, amb la implantació de les tecnologies més innovadores del sector agroalimentari.
El director general de Noel Alimentària SAU, Joan Boix, va afirmar ahir en el marc de l'acte de
col·locació de la primera pedra, presidit pel conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí, que la nova fàbrica és la culminació del projecte d'empresa que ha preservat els valors familiars de l'avi i del pare de la també directora general, Anna Bosch, i una aposta per la millora tecnològica, la recerca i la internacionalització.
Tot plegat, segons va remarcar Boix, els ha dut a exportar a un total de 55 països i a ser una de les poques empreses del sector agroalimentària, que malgrat el context econòmic actual, ha crescut dos dígits, és a dir, més del 10% els últims quatre anys. “Les noves obres ens permetran no només ampliar l'actual producció sinó desenvolupar nous formats de productes i millorar l'eficiència dels processos actuals”, va explicar el director general del grup alimentari.
El projecte de construcció es du a terme en tres fases, la primera de les quals s'ha iniciat fa pocs dies i les noves instal·lacions es posaran en marxa de manera gradual. Així, el juny del 2015, la nau central i molts dels nous assecadors ja estaran enllestits. Per al setembre del mateix any, hi ha prevista la posada en marxa d'aquest sector, la recepció de matèries primeres i sala d'elaboració. I, el desembre del 2015, s'haurà construït un nou centre logístic, amb els corresponents molls de càrrega.
Noel Alimentària SAU és una empresa familiar fundada l'any 1940 a Olot per Josep Bosch i Callís i consolidada pel seu fill, Albert Bosch i Sala. Va néixer com un petit obrador dedicat a l'elaboració artesana d'embotits. Ara té un miler de treballadors i 9 plantes productives i és una de les principals empreses de l'Estat espanyol d'elaborats carnis amb una facturació de 187 milions d'euros (2013) i una previsió de 200 milions per a aquest any. Actualment, i sota la direcció de la tercera generació de la família Boix-Bosch, Noel desenvolupa una forta aposta pel mercat exterior amb presència en més de 55 països de diferents continents.
La marca garrotxina és especialista en xarcuteria, productes cuits, curats i carns fresques i elaborades. En els darrers anys, no obstant, Noel Alimentària SAU ha ampliat el seu catàleg de productes amb la incorporació de plats cuinats i productes innovadors per afrontar els nous reptes dels mercats internacionals.
LA XIFRA
Valors familiars, tecnologia i internacionalització
Família, tecnologia i internacionalització són els ingredients que han dut Noel a ser una de les empreses més potents del seu sector al país. Ho va afirmar ahir el conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, durant l'acte de col·locació de la primera pedra de la nova fàbrica.
Pelegrí va remarcar que Noel s'ha avançat als postulats de la Unió Europea i ja compleix perfectament els tres eixos de l'estratègia Horitzó 2020 de l'ens comunitari: sostenibilitat, tecnologia, recerca i innovació i desenvolupament inclusiu. Segons ell, Noel té unes instal·lacions que respecten l'entorn –depuradora i planta de cogeneració d'electricitat–, que consideren un valor; aposta per la renovació tecnològica i participa amb la Generalitat en molts projectes de recerca de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries
(IRTA) i ha apostat per projectes socials a través de la Fundació Albert Bosch, especialment per investigar tractaments per als càncers infantils de més difícil curació. “Noel és un model d'empresa que es basa en uns valors familiars i hi excel·leix”, va sentenciar. A més, Pelegrí va recordar que Noel, des dels seus inicis, ha confiat en un equip de professionals especialitzat. Un aspecte que també va destacar Joan Boix, que va dir que la clau de l'èxit de Noel és l'equip humà.