L'‘outlet' atraurà 4,7 milions al comerç de Viladecans
Un estudi encarregat per l'Ajuntament i la Diputació conclou que el potencial comercial de la ciutat creixerà un 20%
Algunes botigues estan reorientant el producte per treballar amb l'‘outlet'
L'outlet de Viladecans suposarà més beneficis que no pas pèrdues al comerç local; concretament, 4,7 milions d'euros. És el que calcula un estudi elaborat per la consultoria Retail Talent per encàrrec de la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Viladecans, que conclou que “la fuga comercial per l'impacte de l'outlet serà de poc més d'1,4 milions d'euros”, sobretot pel que fa a roba de vestir, calçat, parament de la llar i complements. Però la nova despesa prevista a Viladecans serà de gairebé 6,1 milions d'euros en comerços i restauració, per la qual cosa el saldo comercial serà de prop de 4,7 milions d'euros. “L'impacte del complex comercial serà positiu per al municipi”, va assenyalar el diputat delegat de Comerç de la Diputació de Barcelona, Jordi Subirana, en la presentació de l'informe.
En aquests moments, els veïns de Viladecans realitzen un 61,2% de les compres a la seva ciutat. La fuga comercial té com a principal destí Barcelona, seguit de l'Hospitalet, Cornellà i Gavà. La ciutat no és un destí important per a les compres de ciutadans d'altres municipis, ja que només un 7,5% de les vendes es fan a compradors d'altres ciutats.
Segons l'estudi, l'outlet permetrà ampliar el mercat potencial de Viladecans entre un 20% i un 30%. “Estem treballant amb les botigues perquè aquesta posició sigui també per als comerços de proximitat i la restauració”, va declarar l'alcalde de la ciutat, Carles Ruiz. Respecte dels petits comerciants, Ruiz va assegurar: “Hi ha algunes botigues, pel tipus de productes, que poden estar més preocupades, però em consta que ja estan treballant en com reorientar el producte i com treballar amb l'outlet.”
LA FRASE
Compradors provinents de 225 municipis
R.M.B.L'estudi calcula que la despesa anual que es farà a l'outlet serà de 95 milions d'euros i que rebrà visitants de 225 municipis. Un dels avantatges d' aquest centre comercial que oferirà productes rebaixats serà que estendrà el nom de Viladecans fora de la comarca. És el que defensa la companyia Neinver, promotora del projecte i responsable d'altres outlets, que assenyala que el centre que té a San Sebastián de los Reyes, a Madrid, ha generat un 6% de benefici al comerç de proximitat i un 1% el de Sevilla.