Gran angular

Port Aventura engega el motor Ferrari

S'oficialitza l'inici de les obres del complex dedicat a la marca italiana

Les obres duraran un any i mig i un cop obri generarà 150 llocs de treball

Motor en marxa per con­ver­tir en rea­li­tat el Fer­rari Land a Port Aven­tura. L'espai que el parc temàtic de Salou i Vila-seca ha dis­se­nyat ins­pi­rant-se en la marca ita­li­ana està lluny encara d'arri­bar a la meta (els matei­xos res­pon­sa­bles del pro­jecte adme­ten que hi ha molts detalls que estan pen­dents de per­fi­lar) però aquesta set­mana, almenys, s'ha començat a posar vent a les rodes després de mesos d'anun­cis i d'imat­ges vir­tu­als.

El pilot ale­many Sebas­tian Vet­tel va ser l'encar­re­gat de col·locar la pri­mera pedra d'un com­plex lúdic que es des­ple­garà sobre una àrea de 75.000 metres qua­drats i que repre­sen­tarà una inversió d'apro­xi­ma­da­ment 100 mili­ons d'euros. Les obres per aixe­car el recinte, en una àrea que actu­al­ment es des­tina a zona d'apar­ca­ments, molt a prop del cen­tre de con­ven­ci­ons de Port Aven­tura, tenen una durada pre­vista d'un any i mig i, un cop enlles­ti­des, es cal­cula que l'uni­vers Fer­rari generi 150 llocs de tre­ball.

L'aposta per Fer­rari coin­ci­deix amb els vint anys de vida del parc de la Costa Dau­rada i, com va mani­fes­tar Arturo Mas-Sardà, pre­si­dent de Port Aven­tura, suposa un punt d'inflexió per con­ver­tir Port Aven­tura “en el millor resort de vacan­ces de tot Europa”. Amb qua­tre mili­ons de visi­tants cada any, el parc català espera esprémer el poder d'atracció del nou espai per sumar un milió de visi­tants més cada tem­po­rada.

Luis Herault, direc­tor gene­ral de Port Aven­tura, no va ama­gar que un espai dedi­cat a una marca auto­mo­bilística pot gene­rar fric­ci­ons d'inte­gració en un com­plex com Port Aven­tura, pen­sat i dis­se­nyat perquè el visi­tant segueixi un pas­seig vir­tual per dife­rents parts del món, la Polinèsia, el Far West, la Xina o Mèxic. En aquest sen­tit, el direc­tiu va des­ta­car que, sota l'emblema del cava­llet ram­pant, l'espai Fer­rari per­met una apro­xi­mació a Itàlia i a la rica cul­tura transal­pina. “Volíem tre­ba­llar Itàlia i aquest pro­jecte repre­senta per al parc poder entrar en un nou món”, va dir.

L'acce­le­ra­dor més veloç d'Europa es pre­senta com la joia de la corona d'un com­plex lúdic que no té pre­ce­dents a Europa i que, a escala mun­dial, només és com­pa­ra­ble al Fer­rari World de l'emi­rat àrab d'Abu Dhabi.

De fet, han trans­cen­dit pocs més detalls sobre els aca­bats del parc, lle­vat de les anun­ci­a­des referències a Itàlia i al fun­da­dor de la marca, Enzo Fer­rari. Luis Herault tam­poc va voler indi­car quins preus tin­dria l'entrada al recinte (serà pos­si­ble visi­tar-lo exclu­si­va­ment o de manera con­junta amb la resta de l'espai Port Aven­tura).

El pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat, Artur Mas, va ser en l'acte d'inici for­mal de les obres i va des­ta­car que pro­jec­tes com aquest “són la millor manera de demos­trar que el nos­tre país atreu inver­si­ons”. El pre­si­dent va recor­dar la con­trovèrsia que va gene­rar Port Aven­tura fa dues dècades i va sen­ten­ciar que, després de 20 anys i 1.000 mili­ons d'euros en inver­si­ons, “s'ha con­ver­tit en una història d'èxit”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia