Empreses

Logisfashion inverteix 4 milions en un nou magatzem a Girona

L'empresa de serveis de logística per al sector de la moda preveu créixer un 45% a l'Estat per l'augment del comerç electrònic.

Enguany preveu fer el salt fins als 20 milions d'euros de facturació

El creixement del sector del comerç electrònic està impulsant el creixement de Logisfashion a Catalunya i Espanya. La companyia, especialitzada en serveis de logística per al sector de la moda, acaba d'adquirir un magatzem a Riudellots de la Selva, a Girona.

Logisfashion hi ha destinat una inversió de 4 milions d'euros i a les noves instal·lacions -de 13.000 metres quadrats- ja hi treballen 105 persones, i la previsió, explica el conseller delegat de la companyia, Juan Manzanedo, és que aquesta xifra es vagi ampliant: “Ara estem al 80% de la capacitat del magatzem, així que encara tenim marge.”

La inversió a Girona respon a l'augment de l'activitat en el segment del comerç electrònic, en què que Logisfashion ha anat guanyant terreny en els darrers anys amb els seus clients, entre els quals hi ha marques com Levi's, Adolfo Domínguez, Tommy Hilfiger i Pepe Jeans.

Gràcies a aquest augment de les vendes en línia, enguany la companyia preveu créixer un 45% en el conjunt de l'Estat. “Estem notant una acceleració de l'activitat des de la segona meitat del 2014 i enguany encara més, i això ens fa ser optimistes respecte de l'evolució del nostre negoci”, destaca Manzanedo.

Logisfashion està especialitzada en serveis integrals que no només inclouen el transport sinó tot el processat del producte, el control de la producció i la logística inversa. La seva presència en el segment del comerç electrònic ha fet que la companyia adapti els seus serveis “a un tipus d'activitat que treballa amb comandes petites, d'una o dues peces”, explica Manzanedo.

Ara com ara l'activitat a l'Estat espanyol suposa el 65% de la facturació de Logisfashion, un percentatge que s'ha aprimat als últims anys i que Manzanedo preveu que se situï en el 50% el 2020.

L'empresa va començar el seu procés d'internacionalització l'any 2000 i avui ja té presència a Xile, Mèxic, Colòmbia, la Xina, el Vietnam i s'acaba d'incorporar als Estats Units amb una aliança amb un soci local a Miami. A més, ultima l'obertura a Panamà i, a més a mitjan termini, Manzanedo no descarta posar un peu a l'Índia. Aquesta presència internacional ha permès que la companyia fes front als anys de fre de l'activitat al mercat local durant la crisi i en alguns mercats com Mèxic Logisfashion preveu augmentar el 50% el negoci durant aquest any. “Preveiem que ara Colòmbia prendrà el relleu”, diu el conseller delegat.

Tenir un peu als Estats Units és una altra fita important per a la companyia perquè, com explica Manzanedo, “es tracta d'un mercat madur però amb moltes oportunitats per a nosaltres, hi ha moltes marques gegants de la moda que busquen proveïdors globals i a les quals ara tenim possibilitats d'accedir”. Per això, la firma no descarta replicar el model d'aliança que ha fet servir a Miami, “si detectem oportunitats interessants d'operacions corporatives, de compres o d'associació les estudiarem”, diu Manzanedo.

Enguany Logisfashion preveu facturar 20 milions d'euros en relació amb els 14,5 del 2014.

Facturació
14,5 M€
Treballadors
600
Any de fundació
1996


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.