Bricolatge empresarial per créixer
QFPlus llança Optimus, que espera agrupar cap a 720 ferreteries en 3 anys
Fa un parell d'anys les cadenes de ferreteries Cifec i Cofac es van fusionar en una sola entitat, QFPlus. El naixement d'aquesta cooperativa estava lligat a dues condicions: mantenir la fortalesa econòmica de la societat i crear una marca consolidada en el sector de les ferreteries de proximitat.
I precisament, és en la consecució d'aquesta segona condició en què es treballa actualment. Al gener del 2015 QFPlus va llançar Optimus, la marca sota la qual vol que es vagin agrupant els establiments de la cooperativa, uns 450 actualment. Segons Juan Luque, director de vendes de la cooperativa, potser no hi són totes, però sí que aspiren a arribar al 90%. De moment, ja hi ha una cinquantena de ferreteries, sobretot de Barcelona ciutat, però també de Tarragona, el País Basc i Andorra, a les quals s'ha implantat la nova marca.
Però QFPlus no vol quedar-se només amb els establiments propis, sinó que preveu que bona part de les ferreteries que pertanyen a NCC, la central de compres que va fundar juntament amb altres quatre cooperatives espanyoles del sector, també adoptin la marca Optimus. Luque creu que podrien ser unes 750 botigues en tres anys.
Luque assegura que el pas que fan els establiments que passen a estar sota el paraigua d'Optimus no és només un canvi de logo i de cartellisme. També es consolidaran les marques pròpies, es portaran a terme programes de fidelització i s'instal·larà una eina virtual des de la qual es podran fer comandes, entre altres coses. La cooperativa confia que aquests canvis serveixin per consolidar el creixement de les vendes. Per a aquest any, esperen un augment de la facturació del 3% i tancar per sobre dels 450 milions. A més, QFPlus estudia un pla d'acció a Madrid, on preveu establir-se durant els propers anys, tot i que encara no hi ha cap data prevista.
Una altra volta de cargol a la marca