Economia

El pla del circuit, oportunitat de negoci per al món del motor

Entitats d'automoció, motocicletes i activitats esportives s'uneixen per fer créixer el sector

El motor català genera més campions que negoci i per això s'estudien diversos projectes per poder crear un sector potent

Les entitats que, agrupades en clústers, representen els interessos de les indústries de l'esport, els automòbils i les motos treballen per constituir un sector de competició potent a Catalunya. Les entitats (Clúster de la Indústria de l'Automoció, Clúster per a l'Avenç de la Tecnologia de la Moto i Catalan Sports Cluster) han presentat recentment els projectes que desenvolupen per impulsar aquest sector. Ho han fet al Circuit de Catalunya, a Montmeló, al voltant del qual es projecta un pla director que, precisament, reserva espais amplis per donar sostre a activitats vinculades al motor de competició.

“Que hi hagi previstos espais per fer activitats és una ajuda”, admet el president del Clúster de la Indústria de l'Automoció i del Circuit de Catalunya, Vicenç Aguilera. La tramitació d'aquesta eina urbanística està avançada i Aguilera opina que donarà oportunitats per atraure inversions, ja sigui d'empreses autòctones o d'empreses internacionals.

Els impulsors dels projectes, agrupats sota l'etiqueta Motorsport2020, s'han marcat l'objectiu que la generació de negoci del motor de competició es multipliqui per cinc en un termini de deu anys. “A Catalunya el motor de competició crea molts campions, però poc PIB”, reflexiona Aguilera.

Per aconseguir que aquesta aportació de negoci sigui una realitat, l'estratègia és “fer créixer el mercat”, explica el president del Clúster de l'Automoció. Aquest és l'esperit dels projectes que van presentar davant d'una cinquantena d'empresaris vinculats al sector. En l'acte també es va presentar el web específic d'aquesta iniciativa, en el qual es presenten els objectius marcats, la vintena llarga d'empreses i entitats que ja en formen part i els 17 projectes en què estan treballant, oberts a la participació voluntària d'operadors del sector.

Entre els projectes més avançats, hi ha la creació d'un programa de disseny, construcció i conducció de karts per part d'estudiants de formació professional. Es tracta d'un projecte similar al Formula Student que s'està fent amb vehicles de competició i en què participen nombrosos estudiants universitaris. La idea i la intenció dels impulsors és aplicar la mateixa metodologia, adaptada als coneixements i les necessitats dels alumnes de formació professional.

També està avançat el projecte de creació d'una targeta verda per autoritzar la circulació fora de ruta, és a dir, el que es coneix com a off road. Es tractaria de crear una xarxa d'itineraris de camins per circular amb moto –actualment limitada–, oberta només a conductors que tinguin aquesta targeta. Un tercer projecte presentat és la construcció d'una moto per competir en la categoria de Moto2, amb components fabricats per empreses catalanes. Són iniciatives plantejades per aconseguir que Catalunya comenci a tenir pes internacional en el sector.

LES FRASES

Que hi hagi previstos espais per fer activitats al voltant del circuit de Montmeló és una ajuda
A Catalunya el motor de competició crea molts campions, però poc PIB
Vicenç Aguilera
president clúster automoció

Un kàrting, dels primers projectes

La vinculació amb el Vallès Oriental té una primera concreció. El director del Circuit de Catalunya, Joan Fontserè, va explicar que el pla director preveu la construcció d'un kàrting internacional a la zona. “A hores d'ara ja tenim un espai reservat. El circuit també és formació i un kàrting hi contribuirà.” Aquest circuit de karts, que s'impulsa en col·laboració amb la federació, seria l'aposta per tenir competició a la comarca, una possibilitat que havia quedat en suspens amb l'aturada del projecte a Llinars.

La presència del circuit i el notable teixit industrial vallesà són factors que sumen perquè ja hi hagi empreses implicades a Motorsport 2020. Val a dir que cinc de les 25 empreses i entitats que hi participen tenen seu a la comarca. Són els fabricants de recobriment de cablejat Relats (Caldes de Montbui), d'escapaments Kit Yasuni (Canovelles) i de suspensions Andreani MHS (Montornès del Vallès), l'enginyeria Asorcad (Mollet) i l'organitzadora d'esdeveniments Rally Clàssic (Vilanova).

El sector té presència a la comarca amb altres empreses i equips de competició: AGR Team i BCN Competició, a Granollers; Campos Racing, a l'Ametlla; Ajo Motorsport, a Martorelles; BQR, a Cardedeu, i l'equip d'Aleix Espargaró per al campionat estatal de motos, a Vilanova.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

QUERALBS

FGC i Queralbs arriben a un principi d’acord per la gestió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

Rècord d’inversió estrangera a les Terres de l’Ebre en cinc anys

Tortosa
economia

El BBVA explora una possible fusió amb el Banc Sabadell

barcelona
economia

La zona euro deixa enrere la recessió tècnica

barcelona
economia

Cinc cambres s’alien per un espai empresarial transfronterer més sostenible

GIRONA
QUERALBS

Les patronals del Ripollès reclamen un acord en la concessió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

La Generalitat denega l’ERTO de Freixenet

Barcelona
economia

El BBVA guanya 2.200 milions d’euros el primer trimestre de 2024

barcelona

Els economistes insten a assolir grans consensos per reactivar el país

Barcelona