Economia

Quatre milions de turistes han visitat la demarcació

La Costa Daurada i les Terres de l'Ebre han rebut 3.940.000 turistes entre l'1 de gener i el 15 de setembre d'enguany

El turisme familiar i el de negocis són els dos segments més importants

El turisme familiar representa avui en dia més d'un 30% del turisme de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre, tal com va anunciar ahir la directora general de Turisme, Marian Muro, durant la presentació del I Congrés Internacional de Turisme Familiar. Per la seva banda, el secretari d'Empresa i Competitivitat, Pere Torres, va afirmar que el turisme familiar i el de negocis “són els dos segments més importants, tant quantitativament com qualitativament, i el govern treballa per situar Catalunya en aquests àmbits”. A Catalunya hi ha 22 destinacions de turisme familiar i més de 700 empreses certificades amb el segell. El president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Martí Carnicer, va constatar que “dues terceres parts del turisme de la Costa Daurada pertanyen al segment familiar”. Entre l'1 de gener i el 15 de setembre d'enguany prop de quatre milions de turistes van visitar la demarcació.

Saloufest

D'altra banda, Pere Torres va voler deixar clar que el govern “no creu que el Saloufest sigui la imatge turística de la Costa Daurada”. Tal i com va avançar la setmana passada aquest diari, la Generalitat no tan sols no dóna suport a l'esdeveniment, sinó que vetllaran perquè “aquesta activitat no surti de la legalitat”. Carnicer va recordar que el territori sempre ha mantingut aquesta posició i va afirmar que hi ha oferta turística i d'oci adreçada als joves que no és incívica.

LA FRASE

Busquem un turisme de qualitat, que sigui responsable i sostenible
Pere Torres
secretari d'empresa i competitivitat de la generalitat

El congrés reunirà uns 500 professionals

L'Agència Catalana de Turisme i el Patronat de Turisme de la Diputació organitzen el I Congrés Internacional de Turisme Familiar, que tindrà lloc els dies 12 i 13 de novembre al centre de convencions de PortAventura. Hi participaran 50 experts de destacades empreses i de les principals destinacions turístiques del món i hi assistiran uns 500 professionals. El congrés analitzarà la situació del sector, permetrà disposar d'estudis i dades sòlides sobre el turisme familiar i serà una ocasió per donar a conèixer Catalunya al món. Amb motiu del congrés, es va presentar una enquesta feta a nens i nenes d'entre set i setze anys, de la qual es desprèn que els més petits tenen un 56% d'influència a l'hora de triar una destinació. Un 36% dels nens prefereixen anar a la platja, un 31% a un parc d'atraccions i un 14% a un hotel on facin activitats per a ells.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

L’empleat sènior, la resposta a la falta de professionals

Barcelona

Dona i gran, la doble barrera per emprendre

barcelona
Sara de la Rica
Catedràtica d'Economia de la Universitat del País Basc

“La discriminació per edat és un fet provat en el mercat de treball”

barcelona
Mons Badia,
presidenta del Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB)

“El respecte pel medi ambient fomenta el creixement econòmic”

Barcelona
ECONOMIA

Puja la despesa dels turistes a les comarques de Barcelona

Barcelona

Canmartex potencia l’R+D en les noves teixidores

Argentona (Maresme)

Ferrimax prepara el talonari i l’organització per créixer

Sant Fost de Campsentelles
economia

El BBVA presenta oficialment l’OPA al Sabadell en les condicions previstes

barcelona
ECONOMIA

La nova marca turística de Santa Susanna distingeix la sostenibilitat i la innovació

SANTA SUSANNA