Emprenedors

Venedors per a les botigues en línia

Oct8ne inicia la comercialització del seu programari als Estats Units

Va començar com una tec­no­lo­gia desen­vo­lu­pada per faci­li­tar la comu­ni­cació entre els met­ges de les dife­rents clíniques del grup Aba­den “per com­par­tir infor­mació i ana­lit­zar els casos més com­pli­cats tal com es fa als hos­pi­tals”, explica Domingo Obra­dors, el fun­da­dor de les clíniques i impul­sor d'aquesta tec­no­lo­gia.

Avui aquell pro­gra­mari és la base d'Oct8ne, una start-up que vol revo­lu­ci­o­nar el seg­ment de les ven­des en línia amb un sis­tema que con­necta cli­ent i vene­dor en temps real. Tots dos com­par­tei­xen un espai vir­tual on poden interac­tuar, amb la qual cosa el com­pra­dor pot dis­po­sar en tot el procés de com­pra de l'asses­so­ra­ment d'un vene­dor.

Ja fa tres anys que Obra­dors va veure l'opor­tu­ni­tat de tras­lla­dar el pro­gra­mari al sec­tor del comerç en línia i des del pri­mer moment va tenir clar que el mer­cat a ata­car era el nord-ame­ricà. Va ater­rar als Estats Units, però aquell pri­mer intent va fra­cas­sar. “El pro­grama no res­po­nia a gran escala”, explica. Frus­trat per aque­lla pri­mera experiència nega­tiva, l'empre­ne­dor va aga­far un vol de tor­nada a Cata­lu­nya i va ser pre­ci­sa­ment allà, con­cre­ta­ment al seient del cos­tat, on va conèixer un altre dels socis en el pro­jecte, el nord-ame­ricà Doug Wor­ple. “Ell va veure el poten­cial que tenia la nos­tra tec­no­lo­gia i ens va aju­dar a pre­pa­rar bé l'entrada als Estats Units”, explica Obra­dors.

L'equip de socis el van com­ple­tar amb un altre nord-ame­ricà esta­blert a Bar­ce­lona, Tim Kuni­hiro, i amb José María Agui­lar, expert en tec­no­lo­gies de real­time i el res­pon­sa­ble d'ajus­tar el pro­gra­mari per al seu ús al comerç en línia.

Amb els deu­res fets, l'empresa ha tor­nat a ata­car el mer­cat nord-ame­ricà, i de fet és des d'una ofi­cina situ­ada a la zona del Sili­con Valley des d'on con­trola tota la tasca comer­cial, men­tre que a Bar­ce­lona manté l'acti­vi­tat de desen­vo­lu­pa­ment.

Després d'uns pri­mers mesos en fase de pro­ves, la firma pre­veu tenir una tren­tena d'empre­ses cli­ents el gener que ve. Els per­fils són vari­ats i van des de con­ces­si­o­na­ris de cot­xes fins a fir­mes de moda. “El nos­tre ven­tall de cli­ents és molt trans­ver­sal”, des­taca Obra­dors. Ho és perquè els bene­fi­cis de la tec­no­lo­gia d'Oct8ne, explica, “afa­vo­rei­xen tot tipus de comerç en línia i fan aug­men­tar les seves ven­des i el seu negoci”.

I això és així, diu l'empre­ne­dor, perquè el pro­gra­mari que ha desen­vo­lu­pat aquesta start-up ofe­reix un acom­pa­nya­ment al procés de com­pra que fins ara aquests comerços en línia no són capaços d'ofe­rir i que fa que mol­tes de les ope­ra­ci­ons s'aca­bin frus­trant o s'aca­bin deri­vant a les boti­gues físiques. “Amb el nos­tre sis­tema obrim una fines­tra bidi­rec­ci­o­nal entre com­pra­dor i vene­dor i això faci­lita reduir els retorns i aug­men­tar les ven­des de pro­duc­tes de més valor i de pro­duc­tes com­ple­men­ta­ris, la qual cosa ara als comerços en línia els costa molt de fer”, des­taca Obra­dors.

Oct8ne ha tan­cat ja una pri­mera fase de finançament de 500.000 euros als EUA i una altra de 200.000 euros a l'Estat espa­nyol -on ja comença a tenir cli­ents interes­sats-, i que ha donat entrada a nous socis, com ara Car­los Tor­re­ci­lla (Esade), Agustí Pla (ex CEO de 3i Espa­nya) i Juan Car­los Llena (Cor­po­rate Advi­sory Part­ners).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia