Economia

Turisme de Montblanc tanca l'any amb xifres rècord

Brickània es considera un acte clau en el creixement

El consistori insta el sector privat a apostar per Safrània

L'Oficina de Turisme de Montblanc tancarà aquest 2015 havent atès més de 60.000 persones, la qual cosa suposa una xifra rècord en els quinze anys de trajectòria. Segons les dades que han estat presentades, també se superaran les 18.000 consultes, fet que trenca el sostre de les 15.620 que s'havia establert el 2014. Uns increments en les xifres que Ariadna Ferrer, regidora de Turisme, atribueix principalment a la celebració de Brickània.

Segons el consistori, el Festival de Lego, estrenat el mes de juny passat, va assolir l'objectiu de dinamitzar un cap de setmana fluix turísticament. La intenció d'aquesta iniciativa és desestacionalitzar el turisme i potenciar una època de poca afluència de visitants.

D'altra banda, les novetats i millores que s'han introduït en els esdeveniments de tardor també han afavorit l'augment del nombre de visitants de Terrània, el rècord de visitants de Clickània –que ha tingut cinc dies de durada– i la varietat de la programació de Safrània. En aquest últim cas, Ferrer ha fet una crida al sector privat, als restauradors i als productors per millorar una fira en què l'Ajuntament fa un esforç econòmic i organitzatiu per disposar d'un aparador dels productes comarcals.

També s'han consolidat propostes lligades als restaurants –com el 2x1 en les calçotades i les visites gastronòmiques–, s'ha estrenat la visita a les pintures rupestres des de Rojals, s'ha presentat nou material de promoció i s'han editat dos vídeos d'àmplia difusió a les xarxes socials. En aquest àmbit, el compte de Turisme de Montblanc a Instagram s'ha situat en el setè lloc entre els comptes de les destinacions de Catalunya i ha superat ciutats com Girona.

També es destaca que s'ha pres part en diversos fòrums tècnics i s'han fet xerrades a estudiants universitaris. I, en aquest sentit, és rellevant el fet que l'àrea de Turisme sovint és convidada per parlar del model de gestió turística, la gestió d'esdeveniments i la creació de productes com a exemple d'èxit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia