Economia

Vichy Catalan estudia dues ofertes per ampliar el segment hoteler

El grup ha rebut ofertes d'operadors hotelers de l'Estat espanyol però també de França o l'Argentina

L'any passat va desinvertir en el que hi ha al PGA

El grup Vichy Cata­lan vol créixer en el seg­ment hote­ler i estu­dia dues ofer­tes d'esta­bli­ments d'entre tres i qua­tre estre­lles que com­ple­men­ta­rien l'oferta que ofe­reix al seu bal­ne­ari, situat a Cal­des de Mala­ve­lla. Així ho va expli­car en una entre­vista a Europa Press el con­se­ller dele­gat de Vichy Cata­lan, Joan B. Renart, que hi va afe­gir que no volen que els hotels siguin el seu “core busi­ness, però hem de ser glo­bals en negoci i presència”. La com­pa­nyia ha rebut ofer­tes d'ope­ra­dors hote­lers de l'Estat espa­nyol, però també inter­na­ci­o­nals, pro­ce­dents de països com França i l'Argen­tina, si bé està estu­di­ant si la seva entrada en aques­tes ope­ra­ci­ons la fa en soli­tari o jun­ta­ment amb un soci.

El grup té l'Hotel Bal­ne­ari Vichy Cata­lan –inclou també un cen­tre de con­ven­ci­ons i un res­tau­rant–, unes ins­tal·laci­ons que aquest any com­plei­xen 125 anys de vida i que reben 35.000 visi­tants anu­als i apor­ten el 3% del volum de negoci de la com­pa­nyia. L'any pas­sat la com­pa­nyia va desin­ver­tir a l'Hotel Meliá Golf Vichy Cata­lan, situat al cos­tat del PGA de Cal­des i que va pas­sar a ser con­tro­lat pel grup PGA Euro­pean Tour Cour­ses.

Pel que fa a la fac­tu­ració, Renart va asse­nya­lar que es detecta “una mica més d'ale­gria” en el con­sum, però va apel·lar a la prudència i no pre­veu grans crei­xe­ments de les ven­des en els pròxims exer­ci­cis.

Amb una plan­ti­lla de 550 tre­ba­lla­dors, Vichy Cata­lan ha apos­tat per la inno­vació en pro­duc­tes per fre­nar el retrocés de la fac­tu­ració durant els anys de crisi, que va arri­bar a caure un 22%, però ara comença a esta­bi­lit­zar-se: les ven­des el 2013 van pujar a 105 mili­ons, el 2014 a 103, i es pre­veu tan­car l'exer­cici del 2015 amb un incre­ment d'entre el 2% i el 3%.

El grup és pre­sent en 50 països –Puerto Rico, el Mar­roc, França, la Xina i Irlanda són els que més apor­ten al volum de negoci– i les expor­ta­ci­ons supo­sen el 5% de les ven­des, si bé es pre­veu que arri­bin al 20% el 2025.

Vichy Cata­lan, pro­pi­e­tari de mar­ques com ara Font d'Or, Font del Regàs, Les Creus, Mon­da­riz i Mun­ta­nya Pins, pre­veu reforçar-se el 2016 en països del cen­tre i sud d'Amèrica.

LA XIFRA

2-3%
d'increment
de facturació preveu tenir en l'exercici del 2015. El 2014 va facturar 103 milions.

LA FRASE

No volem que els hotels siguin el nostre ‘core business' però hem de ser globals en negoci i presència
Joan B. Renart
conseller delegat de vichy catalan


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.