Economia

Vichy Catalan estudia dues ofertes per ampliar el segment hoteler

El grup ha rebut ofertes d'operadors hotelers de l'Estat espanyol però també de França o l'Argentina

L'any passat va desinvertir en el que hi ha al PGA

El grup Vichy Catalan vol créixer en el segment hoteler i estudia dues ofertes d'establiments d'entre tres i quatre estrelles que complementarien l'oferta que ofereix al seu balneari, situat a Caldes de Malavella. Així ho va explicar en una entrevista a Europa Press el conseller delegat de Vichy Catalan, Joan B. Renart, que hi va afegir que no volen que els hotels siguin el seu “core business, però hem de ser globals en negoci i presència”. La companyia ha rebut ofertes d'operadors hotelers de l'Estat espanyol, però també internacionals, procedents de països com França i l'Argentina, si bé està estudiant si la seva entrada en aquestes operacions la fa en solitari o juntament amb un soci.

El grup té l'Hotel Balneari Vichy Catalan –inclou també un centre de convencions i un restaurant–, unes instal·lacions que aquest any compleixen 125 anys de vida i que reben 35.000 visitants anuals i aporten el 3% del volum de negoci de la companyia. L'any passat la companyia va desinvertir a l'Hotel Meliá Golf Vichy Catalan, situat al costat del PGA de Caldes i que va passar a ser controlat pel grup PGA European Tour Courses.

Pel que fa a la facturació, Renart va assenyalar que es detecta “una mica més d'alegria” en el consum, però va apel·lar a la prudència i no preveu grans creixements de les vendes en els pròxims exercicis.

Amb una plantilla de 550 treballadors, Vichy Catalan ha apostat per la innovació en productes per frenar el retrocés de la facturació durant els anys de crisi, que va arribar a caure un 22%, però ara comença a estabilitzar-se: les vendes el 2013 van pujar a 105 milions, el 2014 a 103, i es preveu tancar l'exercici del 2015 amb un increment d'entre el 2% i el 3%.

El grup és present en 50 països –Puerto Rico, el Marroc, França, la Xina i Irlanda són els que més aporten al volum de negoci– i les exportacions suposen el 5% de les vendes, si bé es preveu que arribin al 20% el 2025.

Vichy Catalan, propietari de marques com ara Font d'Or, Font del Regàs, Les Creus, Mondariz i Muntanya Pins, preveu reforçar-se el 2016 en països del centre i sud d'Amèrica.

LA XIFRA

2-3%
d'increment
de facturació preveu tenir en l'exercici del 2015. El 2014 va facturar 103 milions.

LA FRASE

No volem que els hotels siguin el nostre ‘core business' però hem de ser globals en negoci i presència
Joan B. Renart
conseller delegat de vichy catalan


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia