Economia

El Parcmotor, a la recerca de noves maneres de créixer

El complex dedicat al motor a Castellolí és el circuit de l'Estat amb més dies d'ocupació a l'any i pretén ampliar els seus serveis en un futur proper

Genera molts llocs de feina a la comarca

A prin­ci­pis del març pas­sat, el Parc­mo­tor de Cas­te­llolí, a l'Anoia, cele­brava els set anys d'entrada en fun­ci­o­na­ment del seu cir­cuit de velo­ci­tat, la joia de la corona d'un com­plex dedi­cat com­ple­ta­ment al món del motor. Però el cir­cuit no era el pri­mer ni seria l'últim espai d'aquest equi­pa­ment, que també dis­posa d'un cir­cuit de motocròs, de trial, un recor­re­gut per fer kar­ting o un ter­reny on poder prac­ti­car paint­ball en les seves apro­xi­ma­da­ment cent hectàrees de superfície.

Con­so­li­dat com un refe­rent en el món del motor a l'Estat (és el cir­cuit que té un major nom­bre de dies d'ocu­pació, entre 280 i 290), el Parc­mo­tor busca ara noves mane­res de con­ti­nuar crei­xent. Així ho expli­cava Joan Serra, alcalde de Cas­te­llolí, que apunta que “a nivell de comarca, el gros ha de venir encara”. El bat­lle també creu que el futur del Parc­mo­tor passa per “espe­ci­a­lit­zar-nos en el món del motor, per no fer la com­petència a Mont­meló ni a Idi­ada, sinó ser-ne un com­ple­ment. I entre les tres esde­ve­nir un gran labo­ra­tori del motor”. De fet, i segons explica l'alcalde, en l'últim Mobile World Con­gress ja van fer pro­moció con­junta.

Serra també explica que actu­al­ment “estem lide­rant una taula amb altres actors impli­cats on hem de defi­nir què volem ser quan siguem grans”. En ella hi ha uni­ver­si­tats i altres ins­ti­tu­ci­ons que tre­ba­llen con­jun­ta­ment per aspi­rar, per exem­ple, a fons euro­peus o fent que vin­guin empre­ses del món del motor per “crear llocs de tre­ball i reduir l'atur que, malau­ra­da­ment, hi ha a la comarca”. L'alcalde explica que el cir­cuit ja genera molts llocs de tre­ball direc­tes i indi­rec­tes a la població. Des del mateix cir­cuit, també asse­gu­ren que a l'hora de con­trac­tar s'intenta bus­car empre­ses de la comarca.

La intenció de fer créixer el Parc­mo­tor es tra­du­eix en diver­ses ini­ci­a­ti­ves. Serra apunta que en els últims anys “hem fet un polígon indus­trial vin­cu­lat al motor per donar com­ple­ment a la ins­tal·lació. Recent­ment, hem pro­jec­tat un polígon ter­ci­ari també com a com­ple­ment. I des de fa dos anys hi ha un edi­fici comar­cal, que és el cam­pus Motor de l'Anoia”. Aquest últim espai, ges­ti­o­nat pel Con­sell Comar­cal, ha supo­sat un gran com­ple­ment a l'acti­vi­tat del cir­cuit, ja que per­met tenir grans espais pre­pa­rats perquè les mar­ques facin pre­sen­ta­ci­ons, con­ferències o per orga­nit­zar jor­na­des al vol­tant del món del motor.

Actu­al­ment, el Parc­mo­tor té una nova gestió comer­cial, i entre els objec­tius més con­crets que s'imposa hi ha el de poten­ciar les mar­ques perquè vin­guin a fer pre­sen­ta­ci­ons, tests o entre­na­ments... També volen poder donar més ser­veis i millo­rar les ins­tal·laci­ons, fent, per exem­ple, un pàrquing cobert o reas­fal­tant el cir­cuit. Tot això s'hau­ria de fer en un futur més o menys pro­per, però de moment, l'últim pro­jecte que s'ha enge­gat a Cas­te­llolí és el Talents Parc Motor, una escola de velo­ci­tat amb nens i ado­les­cents d'entre 10 i 17 anys que reben asses­so­ra­ment d'un coach i suport de mar­ques com ara Rieju i Honda.

Tot i que no és un traçat pen­sat per alber­gar com­pe­ti­ci­ons, el Parc­mo­tor també cele­bra algu­nes cur­ses, com les Tres Hores de Resistència Clàssi­ques, que se cele­bren aquest dis­sabte, demos­trant la ver­sa­ti­li­tat dels seus ser­veis dins el món del motor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.