Un gasoducte pel Pertús
Després de l'autopista, la MAT i el TGV, ara és el gas que vol passar la ratlla
L'empresa francesa GRTgaz, que representa 80% de la demanda francesa de gas ha multiplicat per quatre les seves inversions d'infraestructures. Pels sis pròxims anys, són 4,7 miliards (4700 milions) d'euros que han estat validats pel seu accionista principal GDF Suez, segon el seu director general Philippe Boucly.
Una de les principals obres en projecte és el pas est dels Pirineus pel sector del Pertús. El projecte anomenat MIDCAT (Midi-Catalogne) serà posat a l'estudi públic a partir del 2010 per una realització planificada pel 2015.
El gasoducte de gran mida (es parla de 1200 mm de diàmetre) passaria pel port del Pertús, paral.lelament a l'autopista, la línia TGV i la línia molt alta tensió MAT/THT. El propòsit de la multinacional és de facilitar els intercanvis entre l'estat espanyol amb la zona sud de GTRgaz (el Migdia francès) i més endavant amb el nord i l'est de l'Estat francès amb un doblament de les capacitats a través la vall del Roine i unes conexions amb Fos-sur-Mer. port d'arribada de tànquers de gas. Elprojecte compta també estendre els intercanvis amb Àfrica amb el projecte Medgaz (connexió entre Espanya i Algèria).
L'empresa, que vol agilitzar els intercanvis tant nord-sud que sud-nord , explica que la principal demanda de gas prové del sector de la fabricació d'electricitat, ella mateixa amb demanda a l'alça. El gas seria l'energia més adequada segons l'empresa, ja que produeix menys CO2 que el fuel o el carbó.