Un gasoducte pel Pertús

Després de l'autopista, la MAT i el TGV, ara és el gas que vol passar la ratlla

L'empresa fran­cesa GRT­gaz, que repre­senta 80% de la demanda fran­cesa de gas ha mul­ti­pli­cat per qua­tre les seves inver­si­ons d'infra­es­truc­tu­res. Pels sis pròxims anys, són 4,7 mili­ards (4700 mili­ons) d'euros que han estat vali­dats pel seu acci­o­nista prin­ci­pal GDF Suez, segon el seu direc­tor gene­ral Phi­lippe Boucly.

Una de les prin­ci­pals obres en pro­jecte és el pas est dels Piri­neus pel sec­tor del Pertús. El pro­jecte ano­me­nat MID­CAT (Midi-Cata­logne) serà posat a l'estudi públic a par­tir del 2010 per una rea­lit­zació pla­ni­fi­cada pel 2015.

El gaso­ducte de gran mida (es parla de 1200 mm de diàmetre) pas­sa­ria pel port del Pertús, paral.​lelament a l'auto­pista, la línia TGV i la línia molt alta tensió MAT/THT. El propòsit de la mul­ti­na­ci­o­nal és de faci­li­tar els inter­can­vis entre l'estat espa­nyol amb la zona sud de GTR­gaz (el Mig­dia francès) i més enda­vant amb el nord i l'est de l'Estat francès amb un dobla­ment de les capa­ci­tats a través la vall del Roine i unes cone­xi­ons amb Fos-sur-Mer. port d'arri­bada de tànquers de gas. Elpro­jecte compta també esten­dre els inter­can­vis amb Àfrica amb el pro­jecte Med­gaz (con­nexió entre Espa­nya i Algèria).

L'empresa, que vol agi­lit­zar els inter­can­vis tant nord-sud que sud-nord , explica que la prin­ci­pal demanda de gas prové del sec­tor de la fabri­cació d'elec­tri­ci­tat, ella mateixa amb demanda a l'alça. El gas seria l'ener­gia més ade­quada segons l'empresa, ja que pro­du­eix menys CO2 que el fuel o el carbó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.