JOAN CAÑIGUERAL

GERENT D'EMBOTITS MONTER

«Tenim la nostra pròpia idiosincràsia»

El màxim responsable de Monter defensa un sistema diferent al de les empreses que integren el clúster gironí i osonenc de la carn

El gerent ana­litza en aquesta entre­vista diver­sos aspec­tes rela­ci­o­nats amb el sec­tor dels embo­tits.

–Els embo­tits tenen una mica de mala fama?
–«Mon­ter forma part del Fòrum Intera­li­men­tari, que té per objec­tiu infor­mar els con­su­mi­dors. Segons aquest fòrum, de tots els ali­ments cal men­jar-ne la quan­ti­tat justa i en el marc d'una dieta equi­li­brada. Nosal­tres tre­ba­llem per fer pro­duc­tes sans i de qua­li­tat.»
–Què en pensa, del clúster carni de la Gar­rotxa i Osona?
–«Nosal­tres tenim el nos­tre propi sis­tema de tre­ball. Per això, al prin­cipi que se'ns va par­lar del clúster carni vam voler veure com es desen­vo­lu­pava i hem vist que està diri­git més al fabri­cant mul­ti­pro­ducte. No lliga amb la nos­tra idi­o­sincràsia. A més, amb el Fòrum Intera­li­men­tari tenim un inter­lo­cu­tor del sec­tor davant de l'admi­nis­tració.»
–Insis­tei­xen molt en els temes medi­am­bi­en­tals. Què ha fet Mon­ter en aquest camp?
–«Tenim una depu­ra­dora pròpia i equi­pada amb l'última tec­no­lo­gia i també som molt exi­gents pel que fa al con­trol de les emis­si­ons a l'atmos­fera. A més, uti­lit­zem mate­ri­als plàstics reci­cla­bles i, fins i tot, les res­tes netes les tor­nem al proveïdor, que en torna a fer matèria pri­mera. A més, les cai­xes de cartró també són d'una sola làmina, per uti­lit­zar-ne menys i són reci­cla­bles.»
–Quin és el futur més imme­diat de Mon­ter?
–«Pri­mer con­so­li­dar les línies actu­als de pro­ducció, el crei­xe­ment dels pro­duc­tes pro­pis i fer els nous pro­duc­tes que Mer­ca­dona ens pro­posa.»


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.