Economia

Revifa el conflicte entre taxistes a l'estació del TAV

L'agrupació de Tarragona reivindica la creació d'una àrea de prestació conjunta entre la ciutat i la Secuita

La Generalitat fa una crida als ajuntaments perquè arribin a un acord sobre el tema

El servei de taxi a l'estació del tren d'alta velocitat (TAV) de Camp de Tarragona, al terme municipal de la Secuita (Tarragonès), torna a estar en el punt de mira. El col·lectiu de taxistes de Tarragona ha tornat a alçar la veu en contra de la prioritat que actualment tenen a l'hora de recollir els viatgers els taxistes de la Secuita i Perafort (municipis on es troba físicament la terminal ferroviària), i reivindiquen la necessitat de crear una àrea de prestació conjunta entre aquests municipis i la ciutat de Tarragona. Mentre que la Generalitat fa una crida als consistoris afectats a arribar a un consens sobre un conflicte que s'allarga des de fa deu anys, a la Secuita recorden que la llei del sector empara els taxistes locals i reivindiquen que l'àrea conjunta hauria de ser molt més ambiciosa.

Solució provisional

Des de la inauguració de l'estació del TAV a finals del 2006, la regulació del servei de taxi ha aixecat cíclicament les queixes dels taxistes de Tarragona, que aquest estiu amenacen fins i tot amb mobilitzacions i, de fet, tenen prevista una reunió a principis d'agost per tal de traçar un calendari d'accions.

“L'estació de la ciutat de Tarragona ha anat perdent serveis de llarga distància, i aviat sols quedaran rodalies i regionals”, es lamenta Sergi Marquès, president de l'Associació Ràdio Taxi de Tarragona. “Ara mateix hi ha una anomalia que havia de ser provisional i que permet que els taxistes locals puguin fer vuit viatges mentre que la resta tan sols en podem fer un”, denuncia Marquès, que creu que la situació és de “competència deslleial”. Per als taxistes de Tarragona, la solució seria posar en marxa l'àrea de prestació conjunta que des de fa deu anys es planteja com a solució, però culpa els ajuntaments de la Secuita i Perafort de bloquejar-la.

L'alcalde de la Secuita, Eudald Roca, recorda, en canvi, que el seu municipi sempre ha estat un defensor de la creació d'aquesta àrea comuna, però amb unes condicions. “Hem de parlar d'incloure també altres infraestructures com l'aeroport de Reus i Port Aventura, i amb les mateixes tarifes tots”, remarca Roca, que recorda que el fet que taxistes de fora puguin treballar a l'estació ja és una excepció. “No hi ha problemes amb els taxistes de cap altre lloc, excepte els de Tarragona”, diu Roca, que recorda que a la ciutat també han guanyat feina per traslladar viatgers a l'estació.

La Generalitat ha fet arribar als ajuntaments implicats una carta en què els demana que arribin a un consens sobre l'àrea de prestació comuna. Fonts del departament de Territori assenyalen que el govern no pot imposar la seva organització i que és competència municipal arribar a aquest acord.

LA XIFRA

13
llicències de taxi
sumen entre la Secuita (9) i Perafort (4). Són els que tenen preferència per carregar viatgers.

Una polèmica de deu anys

La situació geogràfica de l'estació del TAV entre la Secuita i Perafort, a l'interior del Tarragonès, va fer que la Generalitat autoritzés que taxistes de fora a operessin a la terminal sempre que respectessin la prioritat dels taxistes locals dels dos municipis a l'hora d'oferir els seus serveis. Es tractava d'una excepció a la regulació del sector (que estableix com a principi rector que sols els taxistes d'un municipi poden recollir clients dins d'aquella població) per tal de garantir el servei als viatgers. Tot i que el govern va anunciar llavors que treballaria per una àrea comuna, la falta d'acord ha acabat perpetuant una solució provisional que no ha estat mancada de conflictes. Actualment l'Ajuntament de la Secuita té un recurs contenciós contra la decisió de fa dos anys del govern de permetre que serveis concertats de fora del municipi puguin recollir viatgers sense respectar la prioritat local.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Roses rep el primer dels nou creuers que hi passaran aquesta temporada

roses

Mig miler de persones demanen reduir la jornada laboral

girona
economia

El BBVA garanteix el seu “compromís total amb Catalunya”

barcelona
economia

Clam per “menys jornada i millors salaris” en un Primer de Maig marcat pel 12-M

barcelona

Finalitza el tall a la C-66 per protestar contra la gestió de la sequera

la pera
QUERALBS

FGC i Queralbs arriben a un principi d’acord per la gestió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

Rècord d’inversió estrangera a les Terres de l’Ebre en cinc anys

Tortosa
economia

El BBVA explora una possible fusió amb el Banc Sabadell

barcelona
economia

La zona euro deixa enrere la recessió tècnica

barcelona