Societat
Cornellà del Terri torna a tenir taxi
Un empresari del ram restableix el servei en aquest poble del Pla de l'Estany, que no disposava d'aquest servei des de feia tres dècades
Genís Güell posa per a la foto recolzat en el seu flamant Mercedes Vito de vuit places de passatgers, blanc i net com una patena, amb l'escut de Cornellà del Terri a les portes laterals. A l'interior, encara conserva aquella olor de cotxe nou que ens recorda –i ens fa venir una mica d'enveja– el dia que vam estrenar el nostre. És el taxi del municipi, el primer que té Cornellà des de fa trenta anys.
El sector pateix de valent la crisi econòmica, però n'hi ha que veuen la llum al final del túnel o, simplement, són més valents o agosarats que d'altres. Güell és una d'aquestes persones. Amb experiència en el ram –porta taxi des de fa quinze anys, a Girona, on treballa amb el nom de WeTransferYou, una empresa que opera per tota la demarcació–, ha decidit expandir-se agafant una llicència a Cornellà, el poble on va néixer fa 35 anys i on viu. Per al municipi és una bona notícia –diu l'alcalde, Salvador Coll– perquè es cobreix un dèficit important en serveis públics, ja que fins ara qui volia un taxi l'havia de fer venir de Banyoles.
La idea de Güell és treballar amb clientela de la vall del Terri o que es desplaci a aquesta zona, així com d'altres municipis pròxims que no tenen taxi, com ara Porqueres, i sempre per encàrrec. Gent que no disposa de vehicle propi (posem per cas, gent gran que ha d'anar als hospitals gironins), les empreses de la zona (a Cornellà hi ha, per exemple, una multinacional que cada dos per tres ha de recollir o dur gent als aeroports i les estacions de tren) i els turistes (normalment estrangers dels allotjaments rurals) són el tipus de clients que preveu atreure. De moment, li fan la majoria dels encàrrecs per telèfon o per correu electrònic, però ha creat un lloc web (www.wetransferyou. com) a través del qual es poden fer reserves de viatges, seguint un model de negoci que defuig la fórmula tradicional. Aquest espai virtual que està ultimant serà una petita plataforma d'informació sobre el Pla de l'Estany, amb dades que puguin interessar als viatgers.
Aquests dies s'està donant a conèixer pel poble, anant casa per casa –“m'agrada el tracte personal, vull que em coneguin”, diu–, conscient que el servei no arrencarà de cop sinó a poc a poc.