Economia

El Xillu, de l’Escala, firma un acord amb una distribuïdora per créixer en vendes

L’empresa va tancar l’any amb una facturació de 2,8 milions d’euros

El seu producte estel·lar són les anxoves, però també elabora olives farcides d’anxova

Anxo­ves El Xillu, de l’Escala, ha tan­cat una aliança comer­cial amb Petit Plaer, de Bar­ce­lona, una empresa de dis­tri­bució de pro­duc­tes gur­met, per créixer en ven­des. Aquest acord, segons explica el gerent de l’empresa giro­nina, Marc Moner, bene­fi­ciarà totes dues com­pa­nyies perquè com­par­ti­ran cli­ents i –explica– “ens per­metrà entrar a les cade­nes de super­mer­cats”. Actu­al­ment El Xillu ven a petits comerços, boti­gues gur­met i xar­cu­te­ries de Cata­lu­nya i l’Estat espa­nyol, on creix contínua­ment –a prin­cipi d’estiu van entrar a Màlaga–, però també venen a Andorra i “fem una mica d’expor­tació, prin­ci­pal­ment a Ale­ma­nya”.

Els pro­duc­tes d’El Xillu són molt apre­ci­ats també en res­tau­rants de la gamma mit­jana i alta com ara El Celler de Can Roca. Té una plan­ti­lla de 25 tre­ba­lla­dors “perquè tot el pro­ducte es fa arte­sa­nal­ment”, i una fac­tu­ració de 2,8 mili­ons d’euros el 2019, el 70% dels quals es gene­ren amb ven­des a Cata­lu­nya. De cares a aquest any, Moner espera man­te­nir les matei­xes xifres de fac­tu­ració. “A l’inici de la pandèmia vam patir una mica pel tan­ca­ment de l’hos­ta­le­ria, però en canvi les ven­des a super­mer­cats van créixer. Aquest mes de novem­bre també hi ha hagut una bai­xada de ven­des”, asse­gura.

Anxo­ves El Xillu és una com­pa­nyia pro­pi­e­tat de la família Moner. La van crear els avis d’en Marc (l’avi era pes­ca­dor i l’àvia tre­ba­llava en una fàbrica d’anxo­ves), l’any 1978. Ini­ci­al­ment, segons explica l’actual gerent, l’empresa tenia una pro­ducció molt limi­tada i només venia pro­ducte a bars i res­tau­rants de la zona. Va fer el salt a mit­jan dels anys vui­tanta, a con­seqüència d’un acord comer­cial amb l’empresa de bacallà Armen­gol, “que venia a totes les boti­gues de pesca sala­des i mer­cats muni­ci­pals de Bar­ce­lona i vol­tants”.

Des del seu inici, l’empresa El Xillu ha ela­bo­rat sem­pre anxo­ves, però fa uns vint anys que van deci­dir incor­po­rar oli­ves “far­ci­des d’anxo­ves ver­da­de­res i no amb suc­ce­dani” i que avui dia és un pro­ducte “bas­tant reco­ne­gut”.

Pel que fa a l’empresa Petit Plaer, la direc­tora comer­cial és Cris­tina Galo­bar­des i té una fac­tu­ració pro­pera als 1,8 mili­ons d’euros.

LES FRASES

L’acord amb l’empresa Petit Plaer ens permetrà entrar a les cadenes de supermercats
Marc Moner
Gerent de l’empresa El Xillu

LA XIFRA

70%
de la facturació
d’El Xillu es genera amb vendes a Catalunya; la resta són a l’Estat i una petita part, a l’exportació.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia