Grupo Moure concentrarà la fàbrica i la distribuïdora
El grup de l’Elefante Azul es reorganitza per projectar-se a l’exterior
Grupo Moure, propietari de les gasolineres low cost Autonetoil i el popular servei de rentat de vehicles Elefante Azul, cerca una nau per agrupar els dos negocis menys coneguts del holding: Petronet, una subministradora de peces i consumibles per a instal·lacions de rentat, i Washnet Factory, un fabricant i instal·lador de centres de neteja. Es tracta d’empreses que són el resultat de les adquisicions, els darrers anys, de diferents proveïdors independents fins a configurar un conglomerat repartit per moltes ubicacions que ara es vol reunir per optimitzar al màxim les seves potencialitats.
La intenció és trobar una nau de fins a 4.000 m² al voltant de l’eix viari de la C-17, a cavall de les comarques del Vallès Oriental i Osona, ja que cal pensar que la fàbrica actual és a Vic i que la seu corporativa de Moure és a Alella. La inversió prevista pot ascendir a 2,3 milions d’euros si guanya l’opció de compra, que es faria amb la participació de l’instrument patrimonial del grup.
Amb la distribuïdora i la fàbrica treballant en un mateix espai, Moure abordarà més eficaçment els mercats exteriors. El grup del Maresme ostenta una posició de lideratge en el disseny, la fabricació, la instal·lació i el manteniment de plantes de rentat de vehicles a Espanya i Portugal, i ven a països europeus com ara França, Polònia i Itàlia. “Hi ha possibilitats de negoci per al producte europeu a la riba sud de la Mediterrània, que viu un auge en serveis automàtics de rentat de cotxes a alta pressió, i el 2021 serà l’any de projectar-nos a fora”, preveu Marcos Moure, fundador i màxim responsable del grup. Petronet ha desenvolupat tecnologia pròpia per competir en aquests mercats.
Els canvis, però, no s’acaben aquí. L’estructura multimarca del grup, amb una ensenya tan reconeguda com Elefante Azul, que destaca per sobre de les altres, no ajuda que els clients, ja siguin empreses o usuaris, acabin tenint un coneixement complet de tota la gamma de serveis de Moure. En conseqüència, es perden oportunitats. “Volem que els diferents clients coneguin la complexitat del negoci per augmentar-ne la potència”, diu Marcos Moure. En aquest sentit, s’ha abordat una renovació de la imatge corporativa i de la política comunicativa per llançar missatges més clars a l’exterior. Cal pensar que cada dia passen una mitjana de 1.500 usuaris per cadascuna de les benzineres de la xarxa.
D’altra banda, el timó del grup continua orientat al creixement. El 2020 es van obrir quatre noves instal·lacions mixtes, benzinera i plataforma de rentat, i dues més de franquiciades, “tot i que no al 100%”, reconeix Moure, ja que la pandèmia ha alentit els projectes. Actualment, la xarxa consta de trenta-dos establiments propis i trenta-vuit de franquiciats, entre les marques Elefante Azul i Autonetoil. L’objectiu per al 2021 és invertir més de 2,5 milions d’euros en quatre noves instal·lacions mixtes i assolir els 60 milions de facturació, 10 més que el 2020. D’aquesta xifra de vendes de l’any passat, el 80%, uns 40 milions, corresponen a les benzineres Autonetoil, uns 3,5 a Petronet, uns 3 a Elefante Azul i 1,5 milions a Washnet Factory.
El grup també vol accelerar el model de franquícies, i no es descarten operacions corporatives per créixer: “Estem amatents al mercat per si hi ha una oportunitat de compra i integració”, diu Moure.
GRUPO MOURE
Del totxo al sector energètic i industrial
Marcos Moure reconeix que ha fet el camí invers de molts empresaris industrials, que comencen amb la fàbrica i acaben fent diners amb el totxo. Moure es troba ara amb una factoria, quan fa vint-i-cinc anys va debutar com a emprenedor en la intermediació immobiliària: “Però amb ànim disruptiu en la manera de comunicar i gestionar”, puntualitza. Quan va esclatar la bombolla, va optar per posar els ulls en les benzineres, un sector madur i en mans de grans marques, i va innovar amb les estacions de baix cost; el 2011 va muntar la primera de l’Estat. Conscient de la importància de la ubicació, va començar negociacions amb Elefante Azul, una cadena francesa de rentat de cotxes, amb la idea posar-hi sortidors, però va acabar comprant la marca, les instal·lacions i un model de franquícies que després ha portat a les benzineres. La distribuïdora i la fàbrica van venir a continuació.